ACN Barcelona – Palma serà l’escenari de la segona edició de L’Aferrada, una trobada impulsada per l’Obra Cultural Balear per fomentar la creació de continguts digitals en català i contribuir a la professionalització dels creadors. Els dies 30 de novembre i 1 de desembre, diferents agents del món digital de tot el domini lingüístic català es reuniran per compartir projectes i ponències, fer xarxa i establir aliances. La directora de L’Aferrada, Laia Carrera, ha afirmat en declaracions a l’ACN que la llengua “no és un obstacle” per guanyar-se la vida a les xarxes, i reclama una indústria “forta i competent” que sigui capaç de generar “oportunitats de negoci”.
Entre les activitats previstes hi haurà ponències d’experts com Isis Boet, Luis Valenzuela o Ari Vigueras, que abordaran temes com el màrqueting digital, les estratègies de marca i l’ús d’intel·ligència artificial. També s’oferiran mentories personalitzades amb professionals del sector, com Patricia Martínez (3Cat) o Eugenio Viñas (PRISA Audio).
Carrera afirma que cada vegada hi ha més empreses interessades en els creadors catalans. “Les marques valoren la proximitat del creador amb el públic. No sempre el volum de seguidors és proporcional al ‘engagement’. Cèlia Espanya o Maria Vallespí treballen amb marques internacionals com Nike”, ha explicat.
<strong>Creadors de tot el domini lingüístic </strong>
Amb la clara vocació de visibilitzar creadors d’arreu del domini lingüístic, L’Aferrada ha organitzat per dissabte un diàleg entre actors de diferents territoris per explicar, en primera persona, la seva experiència al món digital. Hi participaran Cèlia Espanya, de Catalunya; Fran Tudela (@cabrafotuda), del País Valencià; Clàudia Cunill (@itsclaubunny), d’Andorra; i Joan Moñino (@parlars_mallorquins), de les Illes Balears.
A la jornada també s’hi preveu l’assistència dels <a href=”https://www.acn.cat/new/1f480118-bf93-46ec-aa4b-8bc1c2b12a10/texts”>primers creadors becats pel Govern</a> per a la creació de sèries de vídeo en català o occità a les xarxes socials.
D’altra banda, diumenge serà un dia més lúdic perquè els creadors puguin mostrar el seu talent, amb un espai ‘d’stand up’ dinamitzat per La Bardissa i un estudi per gravar pòdcasts i videopòdcasts amb suport tècnic.
<strong>L’ús social de català, en retrocés </strong>
Amb el suport de diverses institucions, entitats culturals i empreses, L’Aferrada es consolida com un referent per al foment del contingut digital en català i un motor d’innovació en aquest sector en expansió.
Precisament, l’augment exponencial de creadors digitals en català els últims anys es contraposa a les dades de l’ús social de la llengua. En aquest sentit, Carrera creu que “els fruits de les apostes” es comencen a veure i que fa dos anys “ningú pensava” que existiria l’ecosistema actual. “Que hi hagi més creadors és una gran notícia i fa pensar que hi ha esperança pel que a l’ús social del català”, ha afegit.