Edició 2340

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 21 de desembre del 2024
Edició 2340

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 21 de desembre del 2024

L’ABDT titlla de “propaganda” el pla de gestió turística de l’Ajuntament de Barcelona: “És un còctel per tapar forats”

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – L’Assemblea de Barris pel Decreixement Turístic (ABDT) ha titllat aquest dijous de “propaganda” el pla de gestió turística que l’Ajuntament de Barcelona va presentar fa dues setmanes i que incloïa mesures com quadruplicar el preu que paguen els autocars turístics per aparcar a la ciutat. L’ABDT considera que es tracta d’un “refregit de mesures prèvies” que deixa “anuncis a l’aire sense cap compromís” i que és un “intent més de calmar la protesta contra la turistització”. “El que s’ha presentat és una mena de document promocional que s’obre amb 50 pàgines de propaganda, més propi de l’agència de comunicació de la patronal turística que d’un ajuntament”.

Amb el pla de gestió turística, l’ABDT considera que l’Ajuntament “opta per fer veure que no passa res” i per un “còctel per tapar els forat”. A més, considera que també aposta per donar suport a iniciatives dirigides a ampliar l’oferta turística i, per tant, a contribuir al creixement turístic. Per exemple, defensa que amb les millores a l’estació del Nord i en alguns espais verds s’estan destinant diners públics a “facilitar la feina a la indústria turística”. “Tot amb l’objectiu d’explotar fins a l’últim racó urbà i aconseguir que els barris més llunyans s’emplenin d’activitat turística”, afegeixen.

Publicitat

A més, critiquen que l’Ajuntament vol “traslladar” places turístiques dels pisos turístics als hotels. “Això afavoreix sens dubte un Gremi d’Hotels que ha tingut històricament una estreta relació de col·laboració amb el PSC i els seus diferents governs municipals. Més que una solució, sembla una prevaricació”, lamenten.

Sobre els creuers, l’ABDT lamenta que el govern municipal encara no hagi començat les converses amb el Port per tancar alguna terminal. “Una vegada més, l’estratègia d’anuncis gratuïts per silenciar protestes i reduir la conflictivitat”, afegeixen.

“Redoblarem esforços per vèncer aquesta veritable plaga que és l’explotació turística de la ciutat promoguda pel sector turístic i les administracions públiques”, avisen.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió