ACN Barcelona – La remodelació de l’avinguda Meridiana de Barcelona entre els carrers de Felip II i Fabra i Puig durarà 18 mesos i costarà 26 milions d’euros, segons els càlculs de l’Ajuntament de Barcelona. Es preveu que l’obra comenci el primer trimestre del 2025. El tram mantindrà la disposició dels que ja han passat per la reforma, amb un carril menys per banda. I igual com aquests, la secció principal tindrà dos carrils per al trànsit general i un per a busos a cada banda, les bicicletes disposaran d’un carril bici central segregat, s’incorporarà vegetació a les voreres i hi haurà més arbrat, amb 275 arbres nous i 7.200 metres quadrats de parterres.
El tram tindrà, però, dos àmbits amb característiques singulars, el node de La Sagrera de transversalitat i el node intermodal de transports de La Sagrera. El primer abastarà l’àmbit dels carrers del Cardenal Tedeschini, Pegàs, Antilles i Olesa, i serà molt similar al que s’ha creat a Navas. Hi haurà un espai central ampli per als vianants i el carril bici se situarà a banda a banda i serà unidireccional.
També es milloraran els jardins d’Ángeles López de Ayala, on els jocs infantils passaran a ser accessibles, i també l’eixamplament de la Meridiana entre els carrers d’Antilles i Pegàs, amb més vegetació i espais verds de qualitat a tots dos espais. En aquest àmbit es faran dos passos de vianants nous, i en total n’hi passarà a haver quatre.
A més, entre els carrers de Felip II i Garcilaso s’optimitzarà l’espai d’intermodalitat per millorar la connexió del transport públic de la zona i per integrar-lo millor amb la resta d’usuaris de la via.
També es redactarà el projecte executiu per completar el node de Navas, als jardins de Maria Soteras i la plaça Ferran Reyes, de forma que es generi un espai diàfan que sigui percebut com unitari i que permeti la realització d’activats a les dues bandes de l’avinguda.
Un cop acabada la fase 2 fins a Fabra i Puig, la inversió total en tots els trams haurà sigut fins al moment d’uns 55,8 milions d’euros, dels quals una part provenen dels fons Next Generation. Les actuacions fetes fins ara ja han permès reduir el trànsit en uns 19.400 vehicles diaris, segons l’Ajuntament.
En paral·lel a la intervenció sobre aquest tram, es treballa ja en la planificació de la fase 3 de transformació de l’avinguda i durant aquest mandat es redactarà l’avantprojecte des de Fabra i Puig fins al Pont de Sarajevo, així com els estudis previs de la resta de Meridiana fins a Vallbona, comptant amb la participació de la ciutadania.