Edició 2476

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 07 de maig del 2025
Edició 2476

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 07 de maig del 2025

La garlanda de Pasqua, una tradició que continua viva a la Catalunya Central

|

- Publicitat -

ACN Manresa – A Manresa hi ha un dels pocs obradors artesanals que encara fa garlandes de Pasqua, unes figures de galeta amb què es decoren les palmes i els palmons el diumenge de Rams. Es tracta del Cigne, una pastisseria amb tres generacions d’història. En fan de formes diverses: de religioses –com l’escala, el peix, o la creu- i d’altres d’adaptades als nous temps i amb figures humanes o d’animals com elefants o papallones. A molts llocs les garlandes s’han deixat de fer i la tradició s’ha anat perdent, però segons explica David Pérez, del Cigne, a Manresa continua ben viva. Fetes a base d’ou, mantega i farina, les garlandes també es coneixen amb altres noms com currotacos, ninos, papus o figuretes.

Les garlandes són unes galetes que es pengen a les palmes i als palmons que es beneeixen el Diumenge de Rams. Com molts altres productes de la pastisseria catalana, aquesta tradició també està lligada a la religió. Però la tradició continua viva a la Catalunya Central i, segons explica David Pérez, són moltes les persones que en compren, sobretot avis pels nens.

Publicitat

Al Cigne s’han adaptat als nous temps, i en fan de totes les formes. Això sí, la recepta continua fidel, a base de mantega, ou i farina. Les venen per unitats i en paquets de 10 garlandes i ja fa dies que omplen els aparadors de la botiga.

Les galetes es coneixen amb diferents noms segons el lloc: garlandes, a Manresa; currotacos, a Barcelona, Gelida i Vilanova i la Geltrú; ninots, a Caldes de Montbui i Cervera; ninos, a Palafrugell, o papus, a Prats de Lluçanès.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió