ACN Sant Vicenç de Calders – La consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha defensat que el 80% d’usuaris habituals utilitzen el pla alternatiu arran del tall ferroviari a Roda de Berà. Paneque ho ha afirmat aquest dijous a l’estació de Sant Vicenç de Calders, on membres de la plataforma Dignitat a les Vies han demanat millores pels usuaris de Reus deu dies després de la posada en marxa del pla. Segons Renfe, el 37% dels passatgers només ha utilitzat el tren, mentre que el 63% opta pels serveis d’autobusos. “En un dispositiu d’aquesta tipologia, considerem que és un valor acceptable”, ha remarcat Paneque. Aquesta tarda hi ha prevista una reunió amb l’alcaldessa de Reus per estudiar millores que poden aplicar-se al pla alternatiu, que Paneque ha qualificat de “pla viu”.
La visita de la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha coincidit amb una de les primeres hores punta a l’estació de Sant Vicenç de Calders, deu dies després de la posada en marxa del pla alternatiu al tall ferroviari. En aquest període, la consellera ha assegurat que només s’ha reduït un 20% el nombre de passatgers habituals de tren en línies de Rodalies i Regionals. Es tracta d’una xifra que Paneque ha qualificat “d’acceptable” en un dispositiu d’aquestes característiques. “Ens sembla que el manteniment del 80% d’usuaris és una bona dada”, ha subratllat.
<strong>Dignitat a les Vies reclama millores per a Reus</strong>
A les portes de l’estació de tren, un parell de membres de la plataforma Dignitat a les Vies han compartit impressions sobre el funcionament del pla alternatiu amb la consellera i han lamentat els retards viscuts en els primers dies d’implementació. En la mateixa línia, han insistit en les demandes dels usuaris de Reus, qui actualment no disposen de servei d’autobús per arribar a Sant Vicenç de Calders. Aquesta és una de les qüestions que es posaran sobre la taula en la reunió prevista a Territori aquesta tarda, en què també s’ha convocat l’alcaldessa de Reus.
Paral·lelament, des d’aquest dijous Renfe autoritza l’ús de bitllet de Rodalies per als trens regionals entre Sant Vicenç de Calders i Barcelona, amb la voluntat de descongestionar els combois de primera hora a l’R2 Sud, especialment fins a Vilanova i la Geltrú. Es tracta d’una proposta de la qual el departament encara no ha valorat la seva eficàcia, pendent de veure la rebuda que té entre els viatgers. Aquesta mesura però, no serà l’única ni la definitiva per millorar l’aplicació del servei alternatiu, segons ha apuntat la consellera.
Davant aquest escenari, Paneque ha reiterat que el pla alternatiu de mobilitat a causa de les obres del tall ferroviari és un “pla viu” i que s’anirà analitzant “dia a dia” el seu funcionament per adaptar-lo a les necessitats dels usuaris. Alhora, Paneque s’ha mostrat confiada en què un cop s’enllesteixin les obres del corredor mediterrani es recuperi el volum total de passatgers previ al tall ferroviari que es preveu que s’allargui fins, com a mínim, el mes de març.
D’aquesta manera, també tenen previst analitzar altres aspectes, com el de la disposició d’aparcament a l’entorn de l’estació de Sant Vicenç de Calders. “Escoltarem totes les propostes, escoltarem alcaldes i alcaldesses, fins on puguem intentarem millorar-ho. Totes aquestes qüestions estan en estudi”, ha expressat Paneque.