ACN Barcelona – La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha aprovat la compra del 50% de Cacaolat per part d’Idilia Foods a Damm, una operació que es va anunciar a principis del mes passat. Inicialment, l’organisme regulador va donar el vistiplau subjecte a compromisos. En aquest sentit, la CNMC constata que la concentració genera solapaments superiors al 30% en els mercats de les llets aromatitzades i cacau en pols, tot i que no observa riscos de pujades de preus perquè les barreres d’entrada en aquests mercats són baixes i existeixen factors que pressionen els preus a la baixa, en referència a un menor consum entre la població jove per la caiguda de la natalitat i la preferència de begudes més saludables.
D’altra banda, la CNMC va identificar un possible risc d’efecte cartera per la capacitat de vincular les vendes de productes de les matrius amb els de Cacaolat, especialment entre el cacau en pols de la marca Colacao i els batuts de Cacaolat, tant en el canal Horeca com en el d’alimentació.
Segons ha informat la CNMC, les parts van presentar el compromís de no vincular la venda ni les condicions comercials dels productes de les matrius amb els de Cacaolat durant un període de cinc anys. L’organisme va considerar aquest compromís “adequat” per eliminar el risc detectat.