ACN Barcelona – L’empresa catalana Cooltra ha assolit els 50.000 usuaris de motos elèctriques compartides en el seu primer any de presència a París. Després de desembarcar-hi el juny de 2021, la companyia s’ha consolidat com el segon operador més utilitzat a la capital francesa, on ja representa el 15% de la quota de mercat, segons ha informat del Departament de Treball i Empresa, que ha ajudat en el projecte d’implantació de Cooltra a través d’ACCIÓ i per mitjà de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions a París. “Preveiem un creixement encara més important i sostingut a París els pròxims mesos, on esperem ocupar el 30% de la quota de mercat abans d’acabar el 2022”, ha apuntat Laura Gulias, mànager de Cooltra a França.
“Es tracta d’una ciutat que és una icona europea, que ens posiciona internacionalment i on podem visualitzar les dinàmiques de futur del sector”, ha continuat Gulias. La presència a la capital francesa també ha servit a la marca per arribar a un públic diferent al més habitual en la resta de ciutats on opera. “A París estem aconseguint captar un públic més sènior, major de 45 anys”, ha apuntat la mànager de Cooltra a França. En aquest sentit, Gulias també destaca l’alt percentatge de dones que fan servir les seves motos a París. “Un 41% dels usuaris són dones, força superior al 30% de Barcelona i al de la resta de ciutats on som presents”, ha constatat.
La companyia disposa a la capital francesa de 50 treballadors –que operen amb el suport dels 80 empleats de la seu central de Barcelona-, 2.000 motos elèctriques i una nau d’uns 1.000 metres quadrats de terreny entre el magatzem i les oficines. Gràcies al projecte de motos compartides i elèctriques, Cooltra assegura que en tan sols un any a la capital francesa ja ha provocat un estalvi de 105 tones de CO2, equivalent a la plantació de 1.750 arbres, i de més de 80.000 hores de soroll gràcies al fet d’operar amb vehicles elèctrics.
Nascut el 2006 a Barcelona, el grup Cooltra compta amb uns 400 treballadors i ja disposa de més de 9.500 motos elèctriques repartides per set ciutats europees: Barcelona, París, Madrid, València, Lisboa, Roma i Milà. En total, la marca disposa de més d’1,8 milions d’usuaris entre particulars, empreses i administracions públiques.