Edició 2182

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 16 de juliol del 2024
Edició 2182

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 16 de juliol del 2024

La Capella qüestiona el paradigma de la modernitat amb les darreres exposicions del Barcelona Producció 2023-2024

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El centre la Capella de Barcelona ha presentat aquest dimarts les dues darreres exposicions que tanquen el Barcelona Producció 2023-2024 i que es podran veure fins al 29 de setembre. Es tracta de dues propostes que qüestionen els conceptes establerts i aprofundeixen en el significat del temps i l’espai expositiu. Per una banda hi ha ‘Un desordre distint’ comissariat per Marta Sesé, que reflexiona sobre la concepció lineal del temps i convida a renunciar-hi, tot retirant la mirada sobre un horitzó fix. D’altra banda, ferranElOtro ofereix ‘How about a little kiss, don’t be unkind’, amb treballs que plantegen noves maneres d’explorar els dispositius museogràfics, reivindicant el seu paper més enllà de simples estructures.

L’exposició de Sesé  posa en qüestió la concepció abstracta i progressista del temps, assenyalant el seu paper fonamental en qüestions com la violència colonial, l’explotació, la sexualitat i l’homogeneïtzació estètica i cultural. De fet, Sesé ha reunit un conjunt d’obres creades per deu artistes internacionals que treballen en diferents disciplines però comparteixen la mateixa motivació: crear noves narratives que desafiïn els ordres normatius existents.

Publicitat

A través de tapissos, material fotogràfic, mapes, pistes de ball, peces audiovisuals, patrons i mobles reinterpretats, la Capella es converteix en un espai de desaprenentatge, amb un conjunt de peces que busquen remoure, trencar i desestabilitzar, com un terratrèmol que provoca un desordre distint.

Per la seva part, ferranElOtro planteja noves maneres d’explorar els dispositius museogràfics, posant-los en primer pla i reivindicant el seu paper més enllà de simples estructures que sostenen les obres d’una exposició. A partir d’una audioguia, es rememoren cinc moments icònics de la història de les exposicions i els seus displays: una vitrina, una cortina, una cartel·la, un llistat de títols i la mateixa audioguia. La narració d’aquest àudio reprodueix el pensament del comissari i recorre els dispositius museogràfics presents a l’espai juntament amb l’ècfrasi d’altres dispositius absents.

A l’exposició hi conviuen elements tan diferents com una vitrina del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, el primer museu públic de la ciutat; la reconstrucció d’un espai dissenyat originalment per Lilly Reich i Mies van der Rohe el 1927, o l’obra ‘Show Titles #641’, de l’artista Stefan Brüggemann, que consta d’una llista de més de 1.200 possibles títols per a exposicions.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió