Edició 2315

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 26 de novembre del 2024
Edició 2315

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 26 de novembre del 2024

La Brutal i David Selvas porten la seva actualització d’’El misantrop’ al Lliure després de passar pel Grec

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El Teatre Lliure acull el muntatge ‘El misantrop’, una nova versió del clàssic de Molière dirigida per David Selvas de la companyia La Brutal, després del seu pas pel Grec d’aquest 2024. Pol López i Mireia Aixalà protagonitzen el muntatge, ambientat en una empresa discogràfica. “És un text icònic perquè és un crit davant la hipocresia de la societat”, ha destacat Selvas. L’obra es podrà veure al Teatre Lliure de Montjuïc del 4 de desembre al 4 de gener. A nivell d’espai del muntatge no canvia res respecte la representació al Grec, que s’ubica en una discogràfica.

A l’espectacle, ha explicat el Lliure, Alceste està enamorat de Célimène, una dona vital i amb grans aptituds socials que xocaran amb “la manera traumàtica que té Alceste de relacionar-se amb la hipocresia i la manca de valors de la societat”. La versió de La Brutal explica la mateixa història, però l’ambienta en una empresa discogràfica de l’actualitat. Els personatges fan servir mòbils, toquen instruments, canten, ballen…

Publicitat

Selvas ha assenyalat que passen la cort que proposa Molière a l’obra original a una empresa discogràfica on hi ha un home, l’Alceste, que creu en una música d’autor i se li complica el negoci, mentre la seva dona està fora intentant remuntar l’empresa com pot. Quan ella torna a casa amb un grup que ho està ‘petant’, l’home decideix que és el moment de marxar. “En el tercer i quart acte Molière fa desaparèixer Célimène i tot és un joc de faldilles i volíem que quan l’Alceste volgués marxar, la seva dona també havia de decidir si marxava o no de la societat”. Aquest va ser el moviment més gros que van fer Selvas i Pompermayer, han explicta.

El director de l’obra ha explicat que ‘El misantrop’ és molt actual, té una gran vigència, “explica moltes coses d’avui i ens posa un mirall”. Selvas ha indicat Molière escriu el text molt enfadat perquè la seva dona li va ser infidel. “És un text icònic perquè és un crit davant la hipocresia de la societat”.

Al parlar d’hipocresia, van decidir introduir un tema molt actual, desgrana Selvas, com “són les xarxes i com allò digital i les aplicacions fan que tots tinguem perfils diferents i mostrem el nostre jo d’una manera més malaltissa”.

Per la seva part, Sergi Pompermayer, dramaturg, ha confessat que els interessava de l’obra el paper de la dona i la presència d’aquests aristòcrates que no feien res i es criticaven entre ells. Ha assenyalat que fan una mirada crítica cap a la societat d’avui en dia, una “societat hipòcrita, en la qual tots estem descontents amb aquest sistema, però tots formem part de la roda”.

L’espectacle compta amb les interpretacions de Mireia Aixalà, Laia Alsina, Júlia Genís, Pol López, Norbert Martínez, David Menéndez, Alex Pereira i Albert Prat. Pablo Macho Otero ha estat l’encarregat de fer els diàlegs i els versos del muntatge.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió