ACN Tarragona – Investigadors de l’àrea de Psicologia Evolutiva i de l’Educació de la Universitat Rovira i Virgili han identificat predictors de l’abandonament dels estudis universitaris. En la recerca, publicada a la revista Social Psychology of Education, han participat 750 estudiants de grau i màster a través de qüestionaris psicològics i informació acadèmica. Analitzant els resultats, els investigadors han determinat que un dels principals predictors són els resultats acadèmics previs de cada estudiant, seguit de l’autoregulació de l’aprenentatge i finalment, l’orientació sexual dels alumnes. Segons la investigació, l’alumnat LGBTI pensen amb més freqüència amb abandonar els estudis en comparació amb els estudiants heterosexuals.
També s’ha determinat que els alumnes de grau pensen amb més freqüència sobre abandonar els estudis que els de màster. Una premissa que l’equip investigador vincula a la durada dels graus i el compromís més alt per part dels estudiants de màster, ja sigui pel seu cost o bé perquè s’orienten de manera més clara als interessos laborals de l’alumnat.
Els investigadors defensen que els resultats de l’estudi poden guiar el desenvolupament de polítiques de reducció de l’abandonament prematur dels estudis universitaris. La recerca també ha permès identificar que els i les alumnes gais, lesbianes i bisexuals poden presentar un risc més elevat d’abandonar els estudis i per això, remarquen la necessitat de comptar amb accions específiques en aquest col·lectiu.