Edició 2340

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 21 de desembre del 2024
Edició 2340

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 21 de desembre del 2024

Griffiths trasllada a Illa la “necessitat urgent” d’accelerar una electrificació que no avança: “Som a la cua d’Europa”

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El president de Seat S.A Wayne Griffiths ha traslladat al president del Govern, Salvador Illa, la necessitat “urgent” d’accelerar la transició cap a l’electrificació de la mobilitat que “no avança”. “Som a la cua d’Europa, amb una quota de vehicles elèctrics del 5,1% a Espanya i del 7,6% a Catalunya, en tots dos casos, molt per sota dels nostres països veïns”, ha destacat el també conseller executiu de Cupra en una publicació a LinkedIn després de la trobada. A banda de reiterar les peticions d’ajuts directes per part del govern espanyol, el directiu de l’automobilística amb seu a Martorell ha demanat al cap de l’Executiu que explori mesures que depenguin de la Generalitat per fomentar l’ús del vehicle elèctric a tot el territori.

Griffiths ha reiterat que els ajuts directes, una millor fiscalitat i l’ampliació de la xarxa de càrrega és clau per “tenir un entorn de fabricació competitiu”. El president de l’empresa ha reiterat que, conjuntament amb Volkswagen i altres socis, invertiran 10.000 milions d’euros en la planta de cel·les de bateries de Sagunt i en l’electrificació de les produccions a Catalunya i Navarra.

Publicitat

“Hem apostat pel país i ara necessitem el mateix suport per part de les institucions”, ha afirmat el líder empresarial, que fins fa poc presidia la patronal Anfac. 

Al seu torn, Illa ha destacat que l’impuls de la mobilitat sostenible és un objectiu prioritari per a aquest Govern i el sector automobilístic en un missatge a la xarxa ‘X’. Fonts de l’Executiu han afegit que a la trobada s’ha tractat “com actuar per donar un suport clar al teixit productiu català”.

La reunió, que ha comptat també amb el conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper, i am el secretari general d’Empresa i Treball, Pol Gibert, s’ha produït el mateix dia que els estats membres de la UE han votat la proposta de la Comissió Europea d’aplicar aranzels de fins al 36,3% als cotxes elèctrics fabricats a la Xina.

Després d’una votació divida, la Comissió Europea ha obtingut llum verda per a la imposició dels aranzels, que d’aplicar-se tindrien una vigència de cinc anys. El termini perquè aquests entrin en vigor és el pròxim 30 d’octubre.

Precisament, entre les marques afectades per la nova política aranzelària també hi ha Seat –propietat del grup Volkswagen- que produeix el Cupra Tavascan a la Xina, malgrat haver-lo dissenyat i desenvolupat a Catalunya. El primer SUV elèctric de la marca es fabrica a la planta xinesa d’Anhui i està previst que es posi a la venda aquest any.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió