ACN Barcelona – L’associació Grans Hotels de Catalunya, que reuneix 33 establiments petits i mitjans, ha denunciat aquest dijous la manca d’informació als viatgers en relació al reial decret 933/2021, que obliga els clients a aportar moltes més dades personals en els ‘check-in’. En un comunicat, l’entitat carrega contra el govern espanyol i la Generalitat per haver omès “totalment el deute d’informar als viatgers sobre un canvi normatiu tan important” i constata la “reticència” de molts viatgers a cedir les seves dades personals. A més, el president de Grans Hotels de Catalunya, Jordi Mias, ha advertit que l’aplicació de la nova normativa arriba en un “moment clau” per a les reserves dels tour operadors, en especial al mercat britànic.
“Hem parlat amb els operadors britànics i estan analitzant amb molta prudència les implicacions d’aquest reial decret. És aviat per preocupar-se, però no podem ignorar el fet que existeixen altres destinacions a l’arc Mediterrani on no hi ha tanta burocràcia”, ha assenyalat Mias.
L’associació ha recordat que aquest any ha estat el primer de plena normalitat en cinc anys després de la pandèmia, la guerra d’Ucraïna, la caiguda del mercat rus, l’encariment dels preus de l’energia i la inflació, entre d’altres, i ha demanat “no té sentit posar més pals a les rodes a un sector que no ha pogut consolidar encara la seva recuperació”.
En la primera setmana d’aplicació del nou reial decret, l’associació explica que els centenars d’operacions de check-in dutes a termes en les recepcions dels hotels s’han convertit en “feixucs procediments” on el personal dels hotels han hagut d’informar als clients sobre les noves obligacions a l’hora de registrar-se.
D’altra banda, GHC ha comentat que està a “l’expectativa” al voltant de les accions legals que prendran les patronals hoteleres en relació al decret i ha deixat entreveure que s’hi podria adherir.