ACN Girona – La Policia Municipal de Girona ha obert un nou canal perquè els veïns li facin arribar queixes i incidències no urgents a través dels centres cívics. A partir d’ara, la xarxa de centres que hi ha a la ciutat disposarà d’uns talonaris perquè la gent els ompli explicant què és allò que els preocupa: des de molèsties veïnals, cotxes que corren massa, actes incívics, vehicles mal aparcats o temes que els generin inseguretat. Les peticions es faran arribar a la Policia Municipal i, en un termini d’una setmana, els agents contactaran amb els veïns per telèfon per buscar-hi solució. L’objectiu és apropar el cos a la ciutadania i trencar la fractura digital, sobretot entre la gent gran a qui li costa fer servir la bústia d’avisos de l’Ajuntament.
Fins ara, la Policia Municipal feia atenció ciutadana una hora a la setmana a determinats centres cívics, però hi anava poca gent. El nou servei de talonaris vol, precisament, oferir que tots els veïns que tinguin alguna queixa o problema no urgent el puguin fer arribar a la policia, amb independència de si hi ha un agent o no al centre cívic.
A partir d’ara, la xarxa de centres cívics disposarà d’uns talonaris per recollir aquelles incidències i problemes no urgents. Qui vulgui notificar-ne algun, tan sols ha d’adreçar-se al centre cívic, omplir el full amb les seves dades de contacte i notificar quin problema vol fer arribar a la Policia Municipal. A partir d’aquí, i en un termini aproximat d’una setmana, els agents hi contactaran per telèfon per intentar trobar-hi solució.
L’objectiu d’aquest canal és recollir incidències com molèsties veïnals, actes incívics, excés de velocitat dels vehicles, cotxes mal aparcats o inseguretat, entre altres. “D’aquesta manera, es vol oferir un servei personalitzat i de qualitat, i al mateix temps apropar la policia a la ciutadania”, explica el consistori en un comunicat.
“És una nova iniciativa que millora la convivència i la seguretat als barris, i reforça el model de policia de proximitat”, subratlla la regidora de Seguretat, Sílvia Aliu. “I ho fem pensant en tots els col·lectius, també en aquells que potser els hi és més difícil accedir a la tecnologia o fer-la servir; a partir d’ara, avisar d’un problema de convivència o d’una incidència de seguretat no urgent serà més accessible”, precisa.
“Els centres cívics juguen un paper molt important en el desplegament dels serveis de l’Ajuntament; implicar-los en la seguretat dels nostres barris és una mesura innovadora que facilita l’accés dels veïns i veïnes als serveis de la Policia Municipal”, hi afegeix al seu torn la tinenta d’alcaldia i regidora de Servei a les Persones, Núria Riquelme.