Edició 2345

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 26 de desembre del 2024
Edició 2345

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 26 de desembre del 2024

Girona aprova definitivament la normativa de Zona de Baixes Emissions

|

- Publicitat -

ACN Girona – L’Ajuntament de Girona ha aprovat definitivament la normativa que regularà la Zona de Baixes Emissions de la ciutat. Ho ha fet amb els vots del govern local (Guanyem Girona, Junts i ERC), l’abstenció del PSC (8 vots) i els vots en contra del PP i VOX (2 regidors). Des de l’oposició han qüestionat els horaris que abarcarà la normativa (de set del matí a vuit del vespre en dies feiners) i que no s’estengui a altres municipis de l’àrea metropolitana. El PP també retreu que no hi hagi una xarxa d’aparcaments dissuasius que l’acompanyi i VOX considera que no hi ha dades que vinculin les emissions dels cotxes amb el canvi climàtic.

Girona ja té normativa que restringeix la Zona de Baixes Emissions. Fa unes setmanes, el consistori ja havia donat llum verda a la normativa de forma provisional i aquest dilluns s’ha tirat endavant de forma definitiva després de resoldre les al·legacions.

Publicitat

La tinenta d’alcaldia de Transformació Urbana i Transició Ecològica, Cristina Andreu, ha detallat que s’han acceptat alguns punts sobre excepcions de determinats automòbils i també s’ha aixecat la restricció per a vehicles comercials, en consonància amb la normativa autonòmica.

Andreu ha recordat que les limitacions de circulació es faran de dilluns a divendres entre les set del matí i les vuit del vespre per a determinats vehicles que no tinguin etiqueta ambiental. Quedaran exempts d’aquesta restricció tots aquells vehicles que paguin l’impost de circulació a la ciutat, que podran circular-hi lliurement malgrat no complir amb les condicions estipulades.

També es farà una excepció amb tots els autobusos, ja que Andreu ha apuntat que transporten moltes persones i això redueix la mobilitat privada i, per tant, d’emissions contaminants. Per últim tots els vehicles podran passar-hi un màxim de 24 vegades a l’any abans de ser multades.

La normativa ha comptat només amb el suport de les tres formacions del govern local. El principal grup a l’oposició, el PSC, s’hi ha abstingut. El regidor Josep Palouzié ha assegurat que la seva formació creu en la ZBE però considera que hi ha aspectes que no s’alineen amb el seu punt de vista.

En aquest sentit, demanen estendre la zona a “municipis veïns” a part de redefinir els horaris d’aplicació per evitar que algunes de les persones que treballen a la ciutat es vegin afectades per la normativa.

Per la seva banda, el portaveu del PP, Jaume Veray, creu que caldria “haver acotat més” l’àmbit inclòs en la ZBE i han trobat a faltar que la normativa porti de la mà “un pla d’aparcaments dissuasius”. El portaveu de VOX, Francisco Javier Domínguez, ha criticat tota la normativa perquè creuen que no hi ha cap argument que justifiqui que les emissions dels vehicles privats com a causants dels canvi climàtic.

Arpovació del pla d’habitatge

El plenari d’aquest dilluns ha aprovat de forma inicial el Pla Local de l’Habitatge a la ciutat. Ho ha fet amb el suport dels tres grups al govern local i l’abstenció de les tres formacions a l’oposició.

Des del PP han anunciat que aquest document portarà “burocratització” en la gestió de l’habitatge i que hi ha falta de professionals destinats a aquest àmbit. A més, considera que hi ha “molta diferència entre les sancions i els incentius” que s’ofereixen a l’hora de facilitat habitatge.

El PSC és qui més contrari s’ha mostrat amb el document. El regidor Maxi Fuentes ha criticat que no saben ni els sols que volen destinar a construir habitatge públic i que hi ha alguns aspectes vinculats a la despesa pressupostària que no estan prou detallats en aquest document sobre la projecció d’accés a l’habitatge a la ciutat en els propers anys.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió