ACN Barcelona – Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) continua reforçant les catenàries per “adaptar-les” i fer-les “més resilients” als efectes del canvi climàtic. La companyia ha licitat els treballs per començar les obres en dos trams més: entre la Floresta i Volpelleres, a la línia Barcelona – Vallès; i al tram entre Piera i Masquera, a la Llobregat – Anoia. Està previst que els treballs comencin durant el tercer trimestre del 2025 i consistiran a substituir els equips de compensació mecànica dels conductors de catenària simples per uns de dobles. Aquest sistema permet incrementar la fiabilitat davant diferències de temperatura extremes i tindrà una “influència directa” en la reducció d’avaries i en els costos de manteniment, segons FGC.
Els treballs tenen un pressupost de 230.000 euros, abans d’IVA, i s’allargaran durant més de 8 mesos. La previsió és que el 2028 es substitueixin totes les compensacions simples de les línies Barcelona – Vallès i Llobregat – Anoia per les dobles.