ACN Barcelona – Amics i familiars de l’actriu Teresa Gimpera han acomiadat aquest dijous a la carismàtica model al Tanatori de Sant Gervasi de Barcelona. En una cerimònia laica seguida per gairebé un centenar de persones, els éssers més propers, companys de professió i algun seguidor han volgut retre homenatge a qui va ser la cara visible de la ‘Gauche Divine’, va debutar al cinema amb Vicente Aranda i va fundar l’agència Gimpera Models. A la cerimònia hi ha pres la paraula familiars i persones properes a Teresa Gimpera que han repassat tant la seva prolífica carrera com la seva vessant més personal. Gimpera ha mort aquest dimarts als 87 anys.
Nascuda a Igualada el 21 de setembre del 1936 es va traslladar amb els seus pares a la capital catalana, on van exercir la professió de mestres. De ben jove va començar la carrera com a model publicitària i el 1965 va debutar com a actriu de cinema a la pel·lícula ‘Fata Morgana’, de Vicente Aranda. La seva carrera la va dur a rodar films a Espanya, França i Itàlia. Gimpera va ser un dels noms destacats del moviment conegut com a ‘Gauche Divine’ a la darreria de la dècada dels 60 del segle passat, protagonitzat per intel·lectuals i artistes d’esquerres de Barcelona.
A principis dels anys 80 Gimpera va fer un pas enrere en la carrera com a intèrpret cinematogràfica i en va fer un endavant com a empresària, amb la fundació de l’agència i escola de models Gimpera Models.
A banda d’aquestes facetes també en va cultivar una com a escriptora, amb llibres com ‘Claves para saber estar’ o ‘Y se nota por fuera. Cómo alcanzar una esplèndida madurez’.
En l’àmbit personal, Gimpera es va casar de jove amb Octavi Sarsanedas, amb el qual va tenir tres fills. Anys més tard, el 1990, es va casar amb l’actor de cinema californià Craig Hill, que va morir el 2014.