Edició 2169

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 03 de juliol del 2024
Edició 2169

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 03 de juliol del 2024

‘Falsestuff. La muerte de las musas’ de Marcel Borràs i Nao Albet guanya el Premi Max al millor espectacle teatral

|

- Publicitat -

ACN Santa Cruz de Tenerife – ‘Falsestuff. La muerte de las musas’, dirigida i escrita per Marcel Borràs i Nao Albet, ha rebut els Premis Max al millor espectacle de teatre, un dels guardons més importants de la gala, que s’ha celebrat a Santa Cruz de Tenerife. Adrià Pinar també ha rebut el premi al millor disseny d’espai escènic per aquesta obra del Centro Dramático Nacional. Eduard Fernández s’ha alçat amb el Premi Max al millor actor pel seu paper a ‘Todas las canciones de amor’ i Àngel Duran, al millor intèrpret masculí de dansa per ‘Cowards’; ‘Ciutat dormitori’, de Contenidos Superfluos, ha guanyat el Max al millor espectacle de carrer i ‘Alexina B.’ s’ha endut els premis al millor disseny de vestuari i a la millor composició musical per a espectacle escènic.

‘Falsestuff. La muerte de las musas’, del Centro Dramàtico Nacional (INAEM) i dirigida i escrita per Marcel Borràs i Nao Albet, s’ha alçat amb el Max al millor espectacle de teatre, guardó al que també hi aspiraven ‘Prima Facie’ amb Victoria Luengo, ‘Terra baixa (Reconstrucció d’un crim)’ del Teatre Nacional de Catalunya; ‘Todas las canciones de amor’, de Check in Producciones, Eduard Fernández, Asuntos Culturales, Andrés Lima i Teatros del Canal – Comunidad de Madrid i ‘Forever’, de Kulunka Teatro, Centro Dramático Nacional, Teatro Arriaga de Bilbao i Teatro Victoria Eugenia de Donostia.

Publicitat

Iñaki Rikarte s’ha endut el premi a la millor direcció d’escena per ‘Forever’ i el mateix Rikarte, juntament a Garbiñe Insausti, Edu Cárcamo i José Dault han rebut el guardó a la millor autoria teatral per ‘Forever’. Fernanda Orazi ha rebut el premi a la millor adaptació o versió d’obra teatral o coreogràfica per ‘Electra’.

L’actor català Eduard Fernández ha rebut el Max a millor actor per ‘Todas las canciones de amor’ i Natalia Huarte, a millor actriu per ‘Psicosis 4.48’, categoria a la qual també hi aspirava Victoria Luengo pel seu monòleg a ‘Prima Facie’.

‘Electra’, de Pílades Teatro, s’ha endut el Premi Max al millor espectacle revelació; Jorge Usón Colomer, el premi a la millor autoria revelació per ‘La tuerta’; ‘Estación Paraíso’, de La Maquiné, el premi al millor espectacle per a públic infantil, juvenil o familiar; Felipe Ramos i Sharon Fridman, el premi al millor disseny d’il·luminació per ‘Europa’; Sílvia Delagneau, el premi al millor disseny de vestuari per ‘Alexina B.’, i Adrià Pinar, el premi al millor disseny d’espai escènic per ‘Falsestuff. La muerte de las musas’.

Christine Cloux s’ha endut el Max a la millor intèrpret femenina de dansa per ‘Corps seul’ i Àngel Duran, el masculí per ‘Cowards’. El Premi Max a la millor coreografia ha estat per Olga Pericet i Daniel Abreu, per ‘La materia’, i el guardó al millor espectacle de dansa per ‘Mont Ventoux’, de Kor’sia.

Raquel García-Tomás ha guanyat el guardó a la millor composició musical per a espectacle escènic per ‘Alexina B.’ i al millor espectacle musical o líric el guanyador ha estat ‘Ladies Football Club’, de Barco Pirata i Teatros del Canal – Comunidad de Madrid. El Max a la millor labor de producció ha estat per Teatro Clásico de Sevilla per ‘El público’.

‘Ciutat dormitori’, de Contenidos Superfluos, ha guanyat el Max al millor espectacle de carrer i el Max aplaudiment del públic ha estat per ‘Señora de rojo sobre fondo gris’, de Pentación Espectáculos y Sabre Producciones.

Entre els catalans amb nominació, s’han quedat sense guardó Terra baixa (reconstrucció d’un crim)’ del TNC; ‘[The frame] d’Eléctrico 28 i la Fira Tàrrega; ‘Univers’, d’Engruna Teatre i laSala / Festival elPetit; ‘Solar’, d’Ireneu Tranis i Alba Valldaura; la directora escènica de ‘La plaça del Diamant’, Carlota Subirós; i els actors Victoria Luengo (‘Prima Facie’) i Rubén de Eguía (‘En mitad de tanto fuego’).

<strong>La gala</strong>

La 27a gala dels Premis Max de les Arts Escèniques ha tingut com a eix narratiu la vida del poeta i dramaturg Àngel Guimerà, de qui enguany se celebra el primer centenari de la seva mort. Sota el lema ‘L’escena, travesses d’il·lusió’, la gala ha homenatjat la vida de l’autor nascut a Santa Cruz de Tenerife, posant el focus en la travessa marina que el va dur d’un extrem de l’estat espanyol a l’altre, des d’on va crear gran part de la seva obra.

Sobre l’escenari, un equip d’intèrprets canaris s’han atrevit amb el català per donar vida a Guimerà (Kevin de la Rosa) i el seu entorn: Carmen Cabeza (com a María Guerrero i Margarita Jorge, mare de Guimerà), Christian Cánovas i Almudena Puyo. L’atmosfera s’ha completat amb el cos de ball arrelat a Tenerife, liderat per Quintana, i format pels ballarins Ico Botanz, Alicia Hernández Butragueño i Daniel Morales. Juntament amb Guimerà, també hi ha hagut un espai per retre tribut a Margarita Xirgu i María Guerrero, pioneres del teatre.

La dansa, la música i els costums de l’arxipèlag canari també han estat presents a la gala, que ha presentat el dramaturg Jose Padilla i  un equip artístic arrelat a l’arxipèlag canari format per la coreògrafa Paula Quintana; Yaiza Pinillos com a directora de vestuari; Rayco, encarregat de la caracterització; Príamo Estudio (d’Eduardo Moreno i Pau Fullana) a càrrec de l’escenografia, i el reputat compositor Jose Pablo Polo en la direcció de l’espai sonor i musical.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió