Edició 2340

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 21 de desembre del 2024
Edició 2340

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 21 de desembre del 2024

Exceltur proposa evitar campanyes de promoció atreguin turisme de baixa qualitat i d’excessos

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Exceltur ha presentat aquest dimecres un manifest amb 80 punts amb l’objectiu d’impulsar un turisme “socialment responsable” i “inclusiu” i que proposa acabar amb les campanyes per atraure un turisme de baixa qualitat i d’excessos. El manifest aborda els actuals desafiaments del sector i concreta mesures per evitar els impactes negatius sobre la població resident com la saturació, la gentrificació, l’ocupació, l’entorn i la governança. A més, suggereix la creació d’un pacte d’Estat que compti amb el suport de les comunitats autònomes i que aglutini, en la definició d’un nou full de ruta, els agents públics, privats i de la societat civil relacionats directament o indirectament amb el turisme.

Exceltur ha presentat el ‘Manifest per un turisme amb propòsit, responsable, inclusiu i regeneratiu’ en una roda de premsa a Madrid, juntament amb el projecte ‘Turismo bien’. El text resumeix aquest conjunt d’accions en deu principis, entre els quals es destaca la necessitat de comptar amb l’opinió “constructiva” de la ciutadania resident als destins per incorporar la seva visió i la recerca de noves eines per una millor gestió de les polítiques turístiques a tots els nivells i una persecució a “qualsevol tipus d’intrusisme i les seves pràctiques il·legals”.

Publicitat

Així mateix, aposta per al desenvolupament de propostes empresarials que facilitin les inversions que ajudin a descongestionar els llocs més massificats i afavorir la desestacionalitzció.

D’altra banda, també veu necessari un “consens” sobre la implantació de taxes turístiques amb les diferents administracions i procurant al mateix temps que no tingui un efecte dissuasiu entre els visitants i que la recaptació es destini a millorar la qualitat de vida dels residents. Així mateix, aposta per la contractació de productes de km 0 per contribuir a impulsar el teixit socioeconòmic i l’ocupació de proximitat.

Sobre l’ocupació, el document assenyala que és “imprescindible” oferir condicions laborals que tinguin en compte “un salari emocional que posi en valor els professionals del sector turístic i la seva aportació a la societat per enaltir el seu prestigi, autoestima i sentiment de pertinença al sector” així com treballar en programes de formació dual.

El manifest, que segons Exceltur és una “declaració d’intencions i compromisos” i compta amb el suport de les principals patronals del sector com la Confederació Espanyola d’Hotels i Allotjaments Turístics (CEHAT), la Confederació Espanyola d’Agències de Viatges (CEHAT), Hostaleria d’Espanya, l’Associació de Línies Aèries (ALA) i la Federació Nacional Empresarial de Lloguer de Vehicles amb i sense conductor (Feneval).

Així mateix, Exceltur ha volgut posar en valor les xifres que representen el sector per a l’economia espanyola. Així per exemple, assegura que en els darrers deu anys, tot i la pandèmia, el 24% del creixement econòmic a l’Estat es deu al turisme i que aquest any el sector aportarà 200.000 milions d’euros. Es tracta d’una quantitat que supera totes les branques industrials juntes, triplica la construcció i quintuplica el sector primari. A banda, sosté que per cada 100 euros generats de forma directe se’n generen 62,1 euros més en altres sectors, i per cada 100 llocs de treball se’n creen 67 en d’altres sectors.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió