ACN Barcelona – La pel·lícula ‘Equipaje de mano’, del director català Jaume Collet-Serra, és la número 1 mundial en espectadors a Netflix des que es va estrenar aquesta plataforma el 13 de desembre. El thriller té l’aeroport de Los Angeles com a escenari i tracta del xantatge que un passatger misteriós fa a un agent de seguretat perquè li deixi pujar una maleta sospitosa a un avió. En tres setmanes, el film protagonitzat per Taron Egerton, Sofia Carson i Jason Bateman acumula 132 milions de visualitzacions –segons dades de la pròpia plataforma–, la millor arrencada a Netflix des que hi ha dades, el juny del 2023. La pel·lícula, que transcorre durant la vigília de Nadal, va ser la líder del rànquing a una cinquantena de països la setmana del 25 de desembre.
Els tres primers dies d’ençà que es va incloure al catàleg de l’empresa de continguts audiovisuals ja va aconseguir 42 milions d’espectadors. La setmana següent, la que va començar el 16 de desembre, la xifra es va disparar fins als 55,1 milions, el màxim setmanal de qualsevol pel·lícula a Netflix en set dies des que es faciliten dades setmana a setmana, el juny del 2023. Les reproduccions van continuar la setmana de Nadal, amb 34,9 milions més.
Amb l’impuls sense precedents en llargmetratges que ha tingut, ‘Equipaje de mano’ (o ‘Carry-on’, en anglès) té a l’abast entrar al top 10 històric de la plataforma, que recull títols també anteriors al 2023. Al tancament del 2024, i amb dades dels primers tres mesos des de l’estrena de cada film, la comèdia d’acció ‘Red Notice’, del 2021, lidera el rànquing amb 230,9 milions de visualitzacions en els seus primers 91 dies. ‘Don’t look up’, (171,4 milions) ‘The Adam project’ (157,6 milions) i ‘Bird Box’ (157,4 milions) la segueixen. Al seu torn, ‘La societat de la neu’, de Juan Antonio Bayona, es va quedar amb 98,5 milions, la tercera millor marca en la categoria de films de parla no anglesa.
‘Equipaje de mano’ està triomfant als països on s’ha estrenat. Les dades de Netflix reflecteixen que va ser la cinta més popular a 77 dels 93 estats d’on es proporcionen dades en els primers dies d’ençà de l’estrena, i va ser número 1 a la pràctica totalitat de països (88) durant la segona setmana.
<strong>’El juego del calamar’, líder indiscutible en sèries arreu del món</strong>
L’impacte del llargmetratge de Jaume Collet-Serra en la seva arrencada no té comparació amb cap altre, però en el terreny de les sèries els números canvien. Estrenada el 26 de desembre, la segona temporada d”El juego del calamar’ ha començat amb bon peu, liderant el rànquing amb 68 milions de visualitzacions en els seus primers quatre dies al catàleg. El thriller sud-coreà s’ha col·locat primer als 93 països de què es disposen dades. En els primers tres mesos des de l’estrena, la primera temporada de la mateixa sèrie va registrar 265,2 milions d’espectadors, per davant de ‘Wednesday’ o la quarta temporada de ‘Stranger things’.