Edició 2334

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 15 de desembre del 2024
Edició 2334

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 15 de desembre del 2024

Entitats i veïns tallen la Gran Via de Barcelona per barrar el pas de la ‘Papanoelada Motera’ per aquest punt

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Diverses entitats ecologistes i veïns tallen la Gran Via de Barcelona –a l’altura del carrer d’Urgell– per barrar el pas de la ‘Papanoelada Motera’ per aquest punt. Les entitats convocants, Eixample Respira, BACC, la FAVB, Maragall Respira, Revolta Escolar i Bicibús Eixample, denuncien l’impacte negatiu en la salut pública de la concentració de motos: “Alta contaminació, soroll excessiu i comportaments incívics com cremar rodes, acceleracions brusques i l’ús constant de clàxons”.

A més, asseguren que la Gran Via és un dels eixos més contaminats de Barcelona juntament amb el carrer d’Aragó. Per aquest motiu, la protesta reivindica una Gran Via “segura i saludable” i restringir la circulació de vehicles motoritzats en zones cèntriques durant Nadal per “unes festes sense fums”.

Publicitat

Durant el tall, la previsió és fer cagar el tió i recollir donacions per a La Marató de 3Cat, enguany dedicada a les malalties respiratòries. A més, l’ONG De Veí a Veí del barri de Sant Antoni organitzarà una recollida de joguines noves per als infants del barri. Amb aquestes accions, les entitats organitzadores volen reforçar el missatge de “solidaritat i compromís veïnal”.  

<strong>Polèmica ‘Papanoelada Motera’</strong>

La convocatòria d’entitats i veïns aquest diumenge a la tarda coincideix amb la celebració, un any més, de la polèmica ‘Papanoelada Motera’ a la ciutat, durant la qual motoristes vestits de Pare Noel circulen plegats amb el seu vehicle pels carrers de Barcelona.

Els ecologistes lamenten que ni l’Ajuntament de Barcelona ni la Guàrdia Urbana prenguin mesures per impedir-la malgrat les queixes i la petició de la Sindicatura de Greuges de Barcelona. L’Ajuntament de Barcelona, per la seva banda, ja va dir a mitjans d’aquesta setmana que veia difícil impedir la ‘Papanoelada motera’ però va assegurar que faria el possible per limitar-ne l’impacte i que aplicaria sancions si calia.

En un canal de Telegram, els convocants de la ‘Papanoelada’ han apuntat aquest cap de setmana que tallar una avinguda principal de Barcelona –en relació als ecologistes– només provoca “més caravana, trànsit, soroll i contaminació per altres punts de la ciutat”. Alhora, han informat per aquest canal que hi havia previst un tall a Gran Via i ha animat els motoristes participants a buscar “alternatives” per arribar fins a la plaça Catalunya i continuar amb la ruta, que surt de Montjuïc recorrent el centre de Barcelona –i inicialment passant per Gran Via– i torna fins a la Font Màgica passant pel passeig Colom i l’avinguda Paral·lel.  

A més, han defensat que ells no tallen cap carrer i només són uns amics celebrant Nadal “a la seva manera”. Des del canal també han afirmat que això no passaria si des d’un inici l’Ajuntament donés suport a l’esdeveniment i capacités un espai allunyat dels veïns, com ara Montjuïc, i han fet una crida a no cometre infraccions.  

<strong>Una Gran Via “saludable”</strong>

Segons les entitats ecologistes convocants del tall-protesta per la ‘Papanoelada’, la Gran Via de les Corts Catalanes és un dels eixos més densament habitats i contaminats de Barcelona, amb més de 30.000 residents i el pas diari de més de 60.000 vehicles. “Aquest carrer, juntament amb Aragó, actua com una extensió de l’autopista C-31, travessant la ciutat des de l’Hospitalet fins a Badalona”, indiquen.

Així, el veïnat pateix una doble problemàtica: l’elevada contaminació de l’aire i el soroll continu que generen aquests vehicles. A més, apunten que és un dels carrers amb més sinistres de trànsit i compta amb un dels nivells més baixos d’espai públic i zones verdes de la ciutat.  

<strong>Restringir el trànsit per Nadal</strong>

A més a més, reivindiquen la necessitat de restringir la circulació de vehicles motoritzats a les zones amb més afluència durant les festes. Aposten per convertir carrers com Passeig de Gràcia, Rambla Catalunya, Plaça Catalunya i els laterals de la Gran Via, entre altres, en zones exclusives per a vianants durant els vespres, caps de setmana i dies festius.  

Segons apunten, la Gran Via és una de les vies més afectades per aquest trànsit durant les festes, tant pel volum de vehicles com per la proximitat amb la fira d’artesans, que incrementa l’afluència de persones. Aquesta combinació crea una situació de falta d’espai, amb riscos per als vianants, a més de l’impacte directe de la contaminació i el soroll.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió