Edició 2316

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 27 de novembre del 2024
Edició 2316

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 27 de novembre del 2024

Endesa recorda a 11.000 famílies que han de renovar el bo social abans de final d’any per continuar tenint descompte

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Endesa ha recordat a les prop d’11.000 famílies catalanes que gaudeixen del bo social, que el renovin abans de final d’any per no perdre el descompte en la factura de la llum. La companyia ha avisat als seus clients que, si gaudien del bo social abans del 29 de març de 2022, la llei contemplava una primera renovació automàtica de l’ajuda. Ha advertit però, que passats dos anys aquesta bonificació s’ha de tornar a sol·licitar de forma expressa per mantenir l’ajuda. Durant els últims dos mesos ja se n’han renovat més de 15.000. Segons l’energètica, 150.000 clients se’n beneficien a tota Catalunya, una xifra que ha augmentat un 29,5% en menys de dos anys.

El bo social està destinat a pensionistes, famílies nombroses i monoparentals, persones en situació de vulnerabilitat i beneficiaris de l’IMV.

Publicitat

Endesa ha remarcat la necessitat de renovar l’ajuda i ha afirmat que prop de 5.700 clients es troben en aquesta situació aquest mes de novembre i que 5.100 més s’hi trobaran al desembre.

Per a facilitar el procés, l’energètica ha enviat comunicacions als seus clients. Així, ha assenyalat que, un cop revisada la documentació, si se’ls assigna el bo social, les renovacions posteriors es faran de manera automàtica cada dos anys, sempre que compleixin els requisits establerts pel Ministeri per a la Transició Ecològica i Repte Demogràfic.

Aquest últim quadrimestre de l’any presenta el pic més alt de caducitats de bons socials. Durant els darrers dos mesos (setembre i octubre) en van caducar al voltant de 16.500, segons dades d’Endesa. D’aquests, un 84,5% va presentar la documentació per renovar-lo i durant setembre i octubre s’han adjudicat fins a 15.200 nous, alguns dels quals són de renovacions corresponents a aquest període i d’altres corresponen a gestions realitzades també durant l’agost i que ja van ser adjudicats al setembre.

Actualment, i fins el 31 de desembre, els descomptes se situen en el 57,5% per a les persones vulnerables i del 72,5% per als vulnerables severs. A partir de l’1 de gener de 2025, el RDL 4/2024 estipula que els descomptes seran del 50 i el 65% respectivament fins al 31 de març; del 42,5% i del 57,5% entre l’1 d’abril i el 30 de juny, i del 35% i del 50% de l’1 de juliol en endavant.

<strong>Creixement i distribució del bo social a Catalunya</strong>

A Catalunya, actualment hi ha 150.054 beneficiaris del bo social, una xifra que ha experimentat un augment constant en els darrers anys. Si es compara amb l’any 2022, quan 115.866 clients tenien bo social, el creixement ha estat significatiu, amb un augment del 29,5% (34.188 clients) en menys de dos anys. De la amteixa forma, si es compara amb l’octubre de del 2023, l’increment ha estat del 6,7% (9.433 clients).

Del total de llars que compten amb el bo social a Catalunya, més de 67.300 són famílies vulnerables i tenen una rebaixa del 57,5% en la factura de consum elèctric, mentre que més de 82.700 són vulnerables severes i es beneficien d’una reducció en factura del 72,5%. Aiò suposa que el 45% són considerades vulnerables pel Ministeri i el 55% són valorades com a vulnerables severes. El 58,4% són persones en situació de vulnerabilitat segons criteri de renda, el 37,8% són famílies nombroses i monoparentals, el 2,7% són pensionistes i l’1% són beneficiaris de l’IMV.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió