Edició 2294

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 05 de novembre del 2024
Edició 2294

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 05 de novembre del 2024

Els treballadors del SEPE denuncien el “col·lapse” per tramitar els nous subsidis de desocupació

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Els treballadors del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE) denuncien el “caos” per tramitar els nous subsidis de desocupació que entraven en vigor a principis de mes. Les incidències informàtiques a l’aplicació dissenyada per gestionar les noves prestacions, ALMA, van provocar que no es pugues gestionar cap expedient el dia que entraven en vigor per problemes tècnics. CCOO ha denunciat que s’han “dilapidat” més de 30 milions d’euros a una aplicació informàtica que és incompleta “i a dia d’avui inservible”. El sindicat denuncia que aquesta situació arriba amb un “dèficit de plantilla descomunal”, amb prop més del 50% dels treballadors necessaris.

“Ni un sol dret va ser reconegut. L’aplicació informàtica va fracassar des del primer instant, tot i comptar amb més de mig any per donar-li forma i totes les sol·licituds que es van recollir es transformen en una nova bossa de retard”, han detallat els representants sindicals.

Publicitat

CCOO han assenyalat la “incompetència” del Ministeri de Treball i la direcció del SEPE i han recordat que fa mesos que avisen que amb el dèficit de plantilla de l’empresa acabarien “fracassant estrepitosament” davant d’un canvi important com el que s’ha introduït a la desocupació. Segons asseguren, a finals d’any hi haurà 7.000 treballadors a l’organisme, una xifra molt per sota dels 12.500 que creuen que necessiten per “poder funcionar de manera mínimament satisfactòria”.

“S’ha pecat d’improvisació, de manca de concreció i d’aprofitar-se de la professionalitat de la plantilla que majoritàriament ha estat adquirint els coneixements de forma unilateral i fora del circuit definit per l’organisme que resulta ineficaç per no dir inútil”, relaten.  

Els sindicats denuncien que el servei d’ocupació està en camí de ser “incapaç” de respondre a la ciutadania per la manca d’efectius i recursos. “De les expectatives inicials on semblava intuir-se que l’aplicatiu gestionaria sol tots els drets, es passa a una arrencada gradual on no es pot assegurar ni tan sols la confecció de les sol·licituds”, apunten.

La manca d’efectius està provocant, a més, problemes per atendre la demanda de la ciutadania en el servei presencial amb una espera de més de tres setmanes i amb retards en el pagament de prestacions, ja que en més d’un 30% dels casos no s’estan cobrant al mes següent de la sol·licitud. “Hi ha embossades més de 400.000 cites per al SEPE que no tenen una resposta eficaç i ràpida per manca de plantilla”, diuen.

Els treballadors asseguren que “s’està a punt del col·lapse a l’organisme” i també a punt que definitivament entrem en un nivell de conflicte laboral que fins ara s’ha volgut evitar. “No és possible continuar esperant”, asseguren.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió