ACN Barcelona – El conjunt de sectors d’activitat i establiments adherits a Comertia van augmentar un 7,6% al desembre en comparació amb el mateix mes de l’any anterior i va suposar el segon creixement interanual més elevat dels darrers dotze mesos. Durant el 2024, el 32% dels empresaris han mantingut els seus marges entre gener i desembre en comparació al mateix període del 2023, mentre que un 22% els va reduir i va incrementar la facturació i un 22% més va augmentar marges i facturació. De cara als reptes del 2025, els responsables dels establiments apunten a l’augment de venda presencial i en línia, la retenció de talent i contractació de nou personal, l’obertura de noves botigues i l’expansió internacional, entre d’altres.
D’altra banda, l’Indicador Retail Comertia conclou que el 30% de les empreses tenen una ràtio d’absentisme laboral superior al 5%, mentre que el 42% tenen una ràtio que es troba entre el 3% i el 5%.
Pel que fa l’ocupació, el 55% dels socis ha mantingut la seva plantilla durant el desembre, el 39% l’ha incrementat i el 5% restant l’ha disminuït. De cara al gener, el 14% dels empresaris té previst augmentar la seva plantilla, alhora que el 65% preveu mantenir-la i el 22% creu que la reduirà.
Segons Comertia, la mitjana de creixement de les vendes online va ser d’un 21,5% durant el desembre, en comparació al mateix mes de 2023, mentre que el pes de la venda online aquest mes és del 4,8%. Els sectors que han tingut més pes en línia respecte a la seva facturació són Oci-Cultura (8,7%), Moda (7,9%), Restauració (5,9%), Altres (4,5%), Alimentació No Bàsica (3,8%), Equipament Llar (2,6%), Complements Persona (2,2%) i Alimentació Bàsica (1,8%).