Edició 2279

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 21 de octubre del 2024
Edició 2279

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 21 de octubre del 2024

El tramvia per la Diagonal entre Glòries i Verdaguer començarà el servei amb passatgers el 9 de novembre

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – La connexió del tramvia per l’avinguda Diagonal, entre la plaça de les Glòries i Verdaguer, començarà a dur passatgers el 9 de novembre. Així ho han anunciat aquest dilluns el secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat, Manel Nadal, i la primera tinenta d’alcaldia de Barcelona, Laia Bonet, que ha afirmat que “finalment entra a la trama urbana de l’Eixample”. D’aquesta manera, es posa punt i final a dos anys d’obres i a més de tres mesos de proves de combois circulant per aquesta artèria viària de la capital catalana. El tramvia entra ara en nova una fase d’avaluació, anomenada marxa en blanc, per ultimar l’estrena amb ajustaments de temps d’aturades i les fases semafòriques de tot l’entorn.

Bonet ha qualificat de “bona notícia” aquesta estrena i “un avanç important” de la xarxa, per ser un intercanviador amb quatre línies de metro i 13 d’autobús, així com un enllaç amb els municipis de Badalona i Sant Adrià del Besòs. Es tracta d’un projecte que, segons la regidora, “defineix molt com ens agrada transformar la ciutat”, encaminant-la cap a la mobilitat sostenible.

Publicitat

El director general de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Manuel Valdés, ha detallat que aquest dilluns ha iniciat “la marxa en blanc” del servei, és a dir, “una simulació de l’operació”. Valdés ha explicat que serveix per fer “ajustaments” com si “estigués en marxa” i corregir “qualsevol incidència”.

L’enllaç per l’avinguda Diagonal, a partir de les Glòries, fa tres mesos que està avaluant-se, després que circulés per primer cop <a href=”https://www.acn.cat/new/09681937-b15d-4d80-a8a9-ede2ebdebc17/texts”>la nit del 15 de juliol a una velocitat de 5 km/h</a>. El tram, d’uns dos quilòmetres de longitud, té la particularitat que l’alimentació per moure els combois passa de la catenària al subministrament elèctric per terra (APS), el primer cop que s’utilitza a l’Estat.  

La primera fase de la connexió del tramvia per l’avinguda Diagonal acaba amb dos d’anys d’obres i una inversió superior als 100 milions d’euros. El temps de viatge entre Glòries i Verdaguer serà de set minuts i es preveu que donarà servei a 24.000 usuaris i traurà al voltant de 2.000 cotxes d’aquest tram de la Diagonal.

<strong>Canvis a les línies T4, T5 i T6</strong>

El perllongament del tramvia ha alterat el recorregut de les línies T4, T5 i T6 del TRAM. D’aquesta manera, des d’aquest dilluns, la línia T4 passarà a donar servei entre les parades Glòries i Estació de Sant Adrià, a l’espera que pugui transportar passatgers pel nou traçat. Quant a la T5 i T6 allargaran el seu recorregut per l’avinguda Meridiana, per tant, Auditori

Teatre Nacional, Marina, Wellington

UPF i Ciutadella

Vila Olímpica passaran a ser parades de forma permanent.

<strong>La connexió amb Francesc Macià</strong>

La segona fase de connexió del tramvia per la Diagonal, que ha d’unir el Trambaix i Trambesòs, està previst que tingui el projecte constructiu a finals d’aquest any, ha precisat el secretari de Mobilitat i Infraestructures. “Això vol dir que durant l’any 2025 s’haurà de tramitar aquest projecte i, més endavant, licitar les obres”, ha especificat Nadal. En aquest sentit, Bonet, ha condicionat establir un calendari a disposar de pressupostos al consistori barceloní, ja que <a href=”https://www.acn.cat/new/257c3f84-b685-4af7-8061-67b0639acecf/texts”>l’Ajuntament aporta una part del 200 milions d’euros</a> que es calcula costaran els treballs.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió