ACN Barcelona – El tradicional concert de nadales de l’Orfeó Català ha canviat d’ubicació i s’ha celebrat per primera vegada al Pla de la Seu, a les escales de la Catedral de Barcelona per ampliar així l’aforament. L’actuació, organitzada per l’Ajuntament de Barcelona, ha estat gratuïta i fins ara s’havia fet a la plaça del Rei. Els cantaires dels cors de l’Orfeó Català, acompanyats d’alguns membres del Cor Jove i del Cor de Noies de l’Orfeó Català, han actuat sota la direcció de Pablo Larraz, director de l’Orfeó Català, amb Álvaro Metzger al piano. A l’actuació s’han pogut escoltar nadales populars habituals i d’altres interpretades al Concert de Sant Esteve
En declaracions a l’ACN, Pablo Larraz, director de l’Orfeó Català, ha afirmat que “la idea del concert és cantar nadales amb la gent, fer una cosa més popular, sortir del Palau de la Música i apropar-se a la ciutadania i oferir els nostres cants i celebrar aquesta època més festiva”.
El concert, en què s’han pogut escoltar nadales populars habituals i d’altres interpretades al Concert de Sant Esteve, s’ha iniciat amb ‘Ave Virgo Sanctissima’, una obra del compositor català Josep Ollé i Sabaté, seguida per ‘The ground’, del compositor noruec Ola Gjeilo, una figura destacada de la música coral contemporània.
El programa ha seguit amb un repertori més tradicional, mitjançant un arranjament de Manuel Oltra d’’Els àngels de la glòria’, i la cançó popular menorquina ‘Nadal’, harmonitzada per Baltasar Bibiloni. A continuació s’ha pogut sentir ‘Bi gabon kanta’, un arranjament de la compositora donostiarra Eva Ugalde basada en dues cançons populars basques que es va estrenar al Palau el dia 26 passat, i la cançó popular anglesa ‘Deck the hall’ amb arranjament de John Rutter.
Han tancat el concert quatre de les nadales més tradicionals del repertori: ‘El dimoni escuat’ ; ‘Santa nit’, arranjada per Franz Grüber i John Rutter, i una ‘Suite de nadales’ harmonitzada per Salvador Brotons. La vetllada ha acabat amb els bisos, entre els quals ‘De Nadal a Sant Josep’ anb arranjament de Xavier Pastrana’, ‘El noi de la mare’ i ‘El cant de la Senyera’.
<strong>Ampliar l’aforament</strong>
El nou emplaçament davant de la Catedral de Barcelona ha permès ampliar l’aforament dels assistents, que es trobava limitat per l’espai. Larraz ha manifestat que a nivell d’aforament des de la pandèmia estava tot més restringit i en els darrers anys hi havia gent que s’havia quedat fora dels concerts a la plaça del Rei. “Estrenem aquesta ubicació i esperem que hi càpiga més gent”, ha dit.