Edició 2307

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 18 de novembre del 2024
Edició 2307

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 18 de novembre del 2024

El Telèfon de Prevenció del Suïcidi de Barcelona atén 20.000 trucades des de la seva posada en marxa

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El Telèfon de Prevenció del Suïcidi de Barcelona ha atès 20.000 trucades des que es va posar en funcionament ara fa quatre anys, en l’agost del 2020, amb una mitjana de 4.000 i 6.000 trucades anuals. La regidora de Salut de l’Ajuntament de Barcelona, Marta Villanueva, ha assegurat en la presentació de les dades que la majoria de trucades les han fet dones, amb el 52% sobre el total, mentre que l’altre 48% les han fet els homes. Aquesta xifra pot ser causada per l’estereotip social que hi ha vers l’home, segons ha indicat Villanueva. També han atès més de 10.000 xats, una eina especialment adreçada als joves.

La mateixa regidora ha apuntat que la xifra d’edat que més atenen és la dels 35 als 65 anys, i que tot i que cada trucada es dona per circumstàncies diferents, sí que hi ha elements comuns.

Publicitat

Els encarregats d’atendre les trucades són persones voluntàries, anomenades orientadors, que són seleccionades i formades per atendre trucades d’aquesta mena. Tot i això, la coordinació i supervisió està a càrrec de personal de l’àmbit de la salut mental, que tenen el suport d’un comitè de persones expertes.

El servei de Prevenció del Suïcidi compta amb la col·laboració de la Fundació Ajuda i Esperança. Precisament, el director tècnic i coordinador del Telèfon, Sergi Garcia, ha explicat que gràcies a la feina dels orientadors s’ha aconseguit aturar 275 situacions de risc imminent o suïcidi en curs. “Els orientadors, alertant el servei d’emergència o a través d’alguna altra intervenció, han permès garantir la seguretat d’aquella persona en un determinat moment”, ha assenyalat Garcia.

El director tècnic de la Fundació Ajuda i Esperança ha explicat que des del juliol  del 2022, en col·laboració amb l’Ajuntament, es va obrir un servei de WhatsApp perquè els joves es poguessin comunicar. Aquesta iniciativa va néixer després de percebre que els joves no realitzen gairebé trucades, però sí que xategen, a més d’analitzar que els joves els costa més demanar ajuda i només ho fan quan es troben en una situació molt delicada. “Des que es va posar en funcionament hem atès més de 10.000 xats, dels quals un 7% són situacions d’ideació suïcida”, ha destacat Garcia.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió