ACN Barcelona – Arriba al Teatre Goya el musical ‘El fil invisible’, un muntatge basat en el conte homònim de la consultora en criança conscient i periodista Míriam Tirado. Una història que, com ha explicat Daniel Anglès, qui ha participat en la dramatúrgia i les lletres del muntatge, “posa en valor emocions que senten els nens, així com els vincles, la separació o la distància”. L’autora del conte ha assenyalat que en els temps actuals en els quals la salut mental i emocional són de gran importància, “tenir un espectacle per a tots els públics on es normalitzin moltes emocions és molt important”. El musical, dirigit per Alícia Serrat, es podrà veure al Teatre Goya del 24 de novembre al 12 de gener de 2025.
Amb direcció d’Alícia Serrat i dramatúrgia de Serrat amb Daniel Anglès i Víctor Arbelo, la primera adaptació teatral del conte compta amb les interpretacions de Beth, Alba Serrano, Aina da Silva, Rubén Albaladejo i Sergi Espina i també de Javi Vélez, Marina Requero i Lourdes Fabrés com a swings. La música és de Víctor Arbelo i Alícia Serrat amb direcció musical de Víctor Arbelo.
‘El fil invisible’ és la història de la Nura, una nena que descobreix un secret amagat al seu melic: l’existència d’un fil invisible que la connecta amb altres persones que estima més enllà del temps i de l’espai. Juntament amb els seus amics Quim i Lia, la Nura emprendrà un emocionant i divertida aventura per intentat recuperar el somriure perdut del seu company Àlex.
Anglès ha afirmat que una de les coses boniques de l’espectacle és que toca molts temes “d’una manera aparentment fàcil”. Ha destacat que és “una obra que posa en valor emocions que senten els nens, els vincles, la separació i la distància”. Ha manifestat que hi ha detalls molts petits i interessants com per exemple un personatge que sempre que es comunica amb la mare ho fa amb llenguatge de signes.
Anglès ha manifestat que és “imprescindible que els musicals emocionin”. Ha assenyalat que els musicals poden tenir molts formats i estils, però el més important és que “la música connecti amb les emocions i els sentiments i arribi al cor i a l’ànima abans de passar pel cervell”.
L’autora del conte ha dit que en aquest moment en què la salut mental i emocional són tan importants, “tenir un espectacle per a tots els públics on es normalitzen moltes emocions i coses que ens passen a la vida diària d’adults i d’infants és molt important”. Ha apuntat que és positiu “sortir del teatre amb alguna eina que ajudi a abordar aquests temes com el de la mort que és tabú”.
Tirado ha assegurat que tot el que fa vol que tingui un missatge de fons. “Era important que aquest espectacle no fos només entreteniment, sinó que quan els espectadors surtin la història els hi hagi arribat a algun lloc i sigui útil per alguna cosa i crec que ho hem aconseguit”.
El musical ‘El fil invisible’ és un muntatge produït per la plataforma de desenvolupament de projectes escènics per a públic familiar i la primera infància Viu el Teatre.
<strong>”Sempre ha estat un bon moment pel musical en català”</strong>
Per altra banda, Anglès ha assegurat que “sempre ha estat un bon moment pel musical en català, però no sempre hem estat prou atents per oferir-los al públic”.