ACN Tarragona – El Port de Tarragona ha tancat l’octubre amb un moviment de mercaderies de 2,93 milions de tones, el segon millor de l’any. El grup dels líquids a doll és el que més creix amb 1.909.321 tones i amb els productes químics al capdavant. Aquest moviment s’ha produït malgrat la disminució de l’activitat del cru i els seus derivats, una disminució compensada pel fet que el moviment de químics s’ha triplicat, segons afirmen els responsables del port. En concret se n’han mogut 360.000 tones, el millor octubre per a aquests productes i el segon millor mes de la història. En el que va d’any, els líquids a doll acumulen 2,94 milions de tones a la infraestructura catalana, el doble que en el mateix termini del 2023.
El cru de petroli també ha mostrat un rendiment positiu, amb un moviment superior al del 2023 i amb rècord històric en els primers deu mesos de l’any. Cal destacar també el rendiment “excepcional”, subratllen des del port, d’altres productes com l’asfalt, que ha batut rècords històrics amb el millor mes d’octubre i les millors dades acumulades de qualsevol any.
Així mateix, els productes siderúrgics es troben en el seu segon millor any, el gasoil en el tercer, i la descàrrega d’automòbils ocupa la tercera posició en nombre d’unitats. En total s’han mogut 16.761 cotxes, el que suposa un increment del 3,1% en relació al mateix mes de l’any anterior. En l’acumulat des de gener s’han mogut pels molls tarragonins 180.421 unitats.
Els cereals baixen però mantenen una activitat “notable”
Pel que fa als cereals, han baixat un 11,3% respecte de l’any anterior, però continuen mostrant una activitat “notable”. Amb un moviment de 659.000 tones a l’octubre, es converteix en el cinquè millor mes de la seva història.
Els accessos al Port també han registrat creixement d’entrades i sortides. Durant l’octubre, 185.512 vehicles van entrar i sortir de la infraestructura, amb un acumulat d’1.686.593 vehicles.
La previsió de tancament per al 2024 se situa entre els 31 i 32 milions de tones, que seria els desè amb més tràfic de la història del Port de Tarragona.