ACN Girona – El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha licitat la redacció del projecte que ha de definir les actuacions necessàries per connectar la C-65 amb el Campus de la Salut i el futur hospital Josep Trueta. A més, el projecte també ha de contemplar la unió amb els nous sectors urbanístics que es preveuen desenvolupar als terrenys ubicats entre Salt i Vilablareix, on hi haurà zones residencials i d’activitat econòmica. Aquesta actuació s’emmarca en un conveni de col·laboració entre el Departament i els Ajuntaments de Girona, Salt i Vilablareix. La redacció del projecte té un pressupost de prop de 600.000 euros i una durada prevista de vuit mesos.
La proposta haurà de definir les futures obres que estan valorades en més de 15 milions d’euros. L’actuació, concretament, preveu una nova rotonda que se situarà per sota de la C-65, amb els ramals d’enllaç i els carrils d’accés corresponents. Aquesta rotonda s’ubicarà a la intersecció amb el perllongament del carrer de Francesc Macià. Disposarà d’un nou tram a la calçada lateral que conduirà fins a l’avinguda del Marquès de Camps, al municipi de Salt.
La intervenció preveu també l’eliminació de la rotonda actual, que està situada a la intersecció amb l’avinguda del Marques de Camps, a la qual hi ha episodis de congestió a causa del trànsit que accedeix a Salt i Vilablareix. La nova connexió donarà servei al trànsit que circula cap aquests municipis i també al que generarà el desenvolupament urbanístic.
Així mateix, es contempla l’adequació i millora dels accessos a la C-65 des de Girona, concretament des de la carretera de Santa Coloma de Farners GI-533 i des del carrer Torre Vedruna, a més de la formació d’una cruïlla amb semàfors entre els carrers de Santa Coloma, Gerundense i Sarrià de Ter.
En relació als costos, la Generalitat assumeix els dos trams de la C-65 on s’han d’executar les actuacions, la titularitat dels quals corresponia anteriorment als ajuntaments de Girona i Salt.
El pressupost de les obres ascendeix a 15,25 MEUR, dels quals el Departament aportarà 12,5 MEUR i la resta serà finançada pels Ajuntaments de Salt i Vilablareix amb càrrec als desenvolupaments urbanístics. La Generalitat preveu finançar la seva part a partir del conveni subscrit amb el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible per a l’execució d’actuacions de millora de la connectivitat de l’AP-2 i l’AP-7.