ACN Madrid – El corredor mediterrani tancarà aquest any amb una inversió de 1.280 euros, un 33% més que el 2023, quan les obres executades van arribar als 964 milions d’euros. Així ho ha explicat el Ministeri de Transports aquest divendres després d’una reunió del ministre Òscar Puente, amb el comissionat del corredor mediterrani, Josep Vicent Boira, i amb el comissionat del corredor atlàntic, José Antonio Sebastián. A Catalunya, una de les actuacions més destacades han estat a l’estació de la Sagrera, amb una execució de 90 milions d’euros, o la instal·lació de l’ample mixt entre Castellbisbal i Vila-seca, amb més de 62 milions d’euros d’inversió executada.
Durant l’any, aquest any s’han licitat 128 contractes per 2.630 milions d’euros entre els dos corredors, el què suposa un increment el 20,6%, quan es van arribar als 2.180,8 milions d’euros licitats en ambdós corredors. D’aquesta manera, s’han licitat 2,5 contractes a al setmana al llarg del 2024. En el cas del corredor mediterrani, s’han licitat 65 contractes per 1.400 milions d’euros, un 11,3% més, mentre que el corredor atlàntic van ser 1.230 milions d’euros en 63 contractes, un 33,2% més, el què suposa un rècord absolut anual.
En els darrers sis anys, s’han licitat 14.000 milions d’euros entre els dos corredors, xifres que suposa un augment respecte al període anterior, quan no es van arribar als 7.000 milions d’euros. Només en el corredor mediterrani s’han superat els 7.000 milions d’euros licitat i l’atlàntic se situa en els 6.607 milions d’euros entre el 2018 i el passat 30 de novembre.
Pel que fa les adjudicacions, durant l’any passat es van adjudicar 78 contractes per un valor de 1.057 milions d’euros, entre les quals destaca l’obra d’integració del ferrocarril a Llorca per 327 milions d’euros.