ACN Barcelona – El consum televisiu registra el 2024 un nou mínim històric amb 163 minuts de mitjana per espectador a l’Estat i una audiència mitjana de 5,2 milions d’espectadors, segons l’informe anual de balanç que publica GECA i que té a Kantar com a font. El 2023 la mitjana de consum televisiu va ser de 174 minuts i l’audiència mitjana, de 5,5 milions d’espectadors. En aquest informe, s’apunta que Antena 3 (12,6%) manté la seva hegemonia a Espanya, tot i baixar set dècimes respecte l’any 2023. La 1 se situa en segona posició amb el 10,5% de l’audiència i experimenta l’increment més alt de l’any al sumar vuit dècimes i realitzar la seva millor marca des de 2018 (10,5%).
Antena 3 (12,6%; -0,7) segueix líder a Espanya i La 1 se situa en segona posició amb el 10,5% (+0,8) de l’audiència. Telecinco (9,8%; -0,6) queda relegada a la tercera posició perdent els dos dígits de quota de pantalla i signa la seva pitjor dada anual des de 1990 (6,5%). LaSexta (6,4%; +0,1) i Cuatro (5,5%; +0,3) registren la seva millor quota al novembre amb un 7,4% i un 6,3% de share, respectivament.
Així mateix, els canals generalistes nacionals (47,5%) continuen la seva tendència a la baixa i registren un nou mínim històric. Les temàtiques en obert arriben al 29,9%, sumant una dècima i igualen la segona dada anual més alta de la seva trajectòria.
Amb cinc retransmissions de la pròrroga d’‘Eurocopa’ el futbol de La 1 és el més vist aquest any amb més de cinc milions d’espectadors. ‘Eurovisión’ torna a ser el programa no esportiu més vist el 2024 situant-se en el quart lloc del rànquing (3.543.000). La 1 acapara el Top25 de les emissions més vistes l’any i registra nou emissions que superen els deu milions d’espectadors.
TV3 (13,7%; -0,2) és líder entre les cadenes autonòmiques seguida d’Aragón TV (11,6%; +0,1) que iguala el màxim anual en la seva història. TVG (8,6%; -2,4) completa el podi, tot això, és el canal que més quota de pantalla perd l’any 2024 registrant a més, el seu mínim anual en la seva trajectòria.