Edició 2357

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 07 de gener del 2025
Edició 2357

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 07 de gener del 2025

El comerç afronta les rebaixes amb menys estoc i no preveu oferir “tants” descomptes com altres anys

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Els comerciants afronten les rebaixes amb menys estoc a les botigues després d’un “molt bon” Nadal i, per aquest motiu, no preveuen oferir “tants” descomptes com altres anys. La majoria d’establiments donaran aquest dimarts el tret de sortida d’una nova campanya d’ofertes, que afronten amb “optimisme”. Així ho apunten en declaracions a l’ACN representants de la patronal Pimec Comerç i l’associació d’eixos comercials i turístics Barcelona Oberta. El sector explica que el desembre ha estat un “bon mes”, afavorit per les temperatures, el calendari i més turistes asiàtics. Les associacions de consumidors, per la seva banda, alerten que durant les rebaixes hi ha “fraus i irregularitats” en alguns comerços i exigeixen més inspeccions.

“No serà per llançar coets, però sí que, donat les circumstàncies, creiem que serà una campanya prou bona”, anticipa el president de Pimec Comerç, Antoni Torres, que parla d’un ambient d’“optimisme conscient” entre els botiguers. La patronal de les pimes evita fer previsions de vendes i facturació, però assegura que percep “predisposició” dels consumidors.

Publicitat

<strong>Una bona campanya de Nadal</strong>

Respecte d’altres períodes, les rebaixes d’enguany arriben amb els comerços donant per superat l’impacte de la pandèmia i pràcticament també el de la inflació. El portaveu de Barcelona Oberta, Joaquim de Toca, explica que això s’ha fet notar durant la campanya de Nadal. “El desembre ha anat molt bé per tres factors: el temps, l’efecte calendari i perquè hem vist més turistes del normal, sobretot asiàtics”, resumeix.

En aquest sentit, el portaveu detalla que el fet que no hagi plogut però sí que hagi fet fred ha provocat que els consumidors “hagin sortit a comprar” roba d’hivern, a diferència del que va passar l’any passat. Sobre el calendari, assenyala que el diumenge posterior al Black Friday va caure ja en desembre, fet que també “ha beneficiat” les vendes de l’últim mes de l’any. En relació amb els turistes, recorda que a finals del 2023 la Xina encara tenia restriccions a l’hora de viatjar per la pandèmia.

Tot plegat ha provocat que aquesta vegada les botigues arribin amb menys productes acumulats respecte d’altres anys. “En general, el comerç ha venut bastant, amb la qual cosa ara tindrà menys a rebaixar”, diu el representant de Barcelona Oberta. “Potser no hi haurà tants descomptes”, avança.

<strong>Més botigues s’esperen al 7 de gener</strong>

Com que altres anys els establiments acumulaven estoc que no havien aconseguit vendre, optaven per avançar els descomptes i oferir-ne ja durant la primera setmana de l’any per “no jugar-s’ho tot” passades les compres de Nadal. Enguany, però, la “majoria” espera que passin Reis i aposta, tal com era “tradicional”, a arrencar la campanya el 7 de gener.

Una minoria de grans establiments ubicats a eixos comercials com el Passeig de Gràcia de Barcelona, la Rambla de Catalunya o el Portal de l’Àngel, però, sí que han anticipat descomptes. La imatge de rètols anunciant ofertes que aquests mostren als aparadors es contraposa, una vegada més, amb la de les petites botigues. “Són dos mons”, lamenta la sectorial de Pimec, que desconfia de les ofertes “d’estil agressiu”.

<strong>Fer “malabars” amb els preus</strong>

El president de Pimec Comerç reivindica els establiments de proximitat i defensa que són “espais de confiança” que “no faran jocs de malabars amb els preus”. “Al final hi ha un missatge que hem de tenir molt clar: quines ciutats o quins pobles volem?”, reflexiona. “Ho volem tot desert i centrat només en una sèrie d’establiments comercials que estan en un eix o a l’exterior d’una ciutat? Això modela una ciutat”, apunta.

En aquesta línia, les organitzacions de consumidors aconsellen “fer un seguiment” dels preus per evitar caure en “falsos descomptes o fraus”. L’associació Facua alerta que hi ha marques que publiciten com a rebaixat un producte que realment no ho està. També explica que alguns establiments apugen els preus en els dies previs a la campanya de descomptes per després etiquetar-los com a rebaixats. “Recomanem als consumidors que no es deixin encegar pels enormes descomptes que suposadament s’apliquen”, diu. A més, insta les autoritats competents a fer més inspeccions i publicar les sancions dels incompliments que es detectin.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió