Edició 2183

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 17 de juliol del 2024
Edició 2183

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 17 de juliol del 2024

El Barça diu que no ha sortit cap sanció de les inspeccions al Camp Nou: “Són les obres més fiscalitzades de Catalunya”

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El Barça defensa que ha rebut 8 inspeccions de treball a les obres de l’Spotify Camp Nou que no han resultat en cap sanció per part del cos que vetlla pels drets laborals. “Som l’obra més fiscalitzada de Catalunya, com a club estem encantats que ens fiscalitzin perquè sabem que complim la legalitat i les normatives”, ha dit el director d’operacions de l’Espai Barça, Joan Sentelles, en una roda de premsa. Les previsions del club són que 64.000 espectadors puguin veure els partits des de l’estadi a finals d’any però que no estigui enllestit del tot fins a l’agost del 2026. El club ha confirmat que finalment no es construirà els dissabtes de l’estiu i que es reduiran les hores de feina en els llocs més propers al veïnat.

Més de 5.700 treballadors han passat per aquesta macroobra licitada a l’empresa turca Limak, però on han participat 180 empreses subcontractades. Els responsables dels treballs han afirmat que en més de 400 dies de feina només hi ha hagut un accident greu de treball i han afegit que estan “molt còmodes” amb la tasca de la policia laboral. Sobre les queixes per parts dels treballadors, Sentelles ha assegurat que quan es parla de col·lectius d’aquesta magnitud “sempre hi ha gent que està més contenta i gent que està menys contenta”. Ara mateix, el club està treballant amb els sindicats un conveni “per incrementar les verificacions a l’obra”.<br />
<br />
Ara mateix, hi ha 1.500 treballadors en actiu, un nivell que el club vol apujar, però s’està trobant amb problemes per trobar empleats, sobretot en l’àmbit d’instal·lacions. Aquesta problemàtica, però “no ha flexibilitzat” els estàndards laborals dels treballs. “El Barça no relaxa mai res, en cap dels seus àmbits”, ha rebatut el director d’operacions, que ha dit que grans actors de la construcció “tenen ganes” que finalitzi la remodelació del Camp Nou per poder tenir més mà d’obra disponible.<br />
<br />
La macroobra té un cost de 1.450 milions d’euros, dels quals 200 milions d’euros són pel capítol de contingències i previsions i 179 en cost financer. De moment s’han gastat 342 milions d’euros (32%) del total que es preveu invertir en l’Spotify Camp Nou, fins a 1.071 milions d’euros. Encara falten per invertir gairebé el 70% del pressupost. Les instal·lacions superen els 52 milions d’euros. “Les xifres són enormes. Estem construint una torre Agbar cada mes i mig”, ha exemplificat Sentelles, després d’una visita d’obres amb la premsa per ensenyar els avenços dels treballs. Un cop acabat la temporada 26-27, l’estadi que tindrà una capacitat total de 104.200 places.<br />
<br />
Pel que fa a les queixes veïnals pels impactes que genera un projecte d’aquesta magnitud, el Club ha confirmat que finalment no es construirà els dissabtes de l’estiu, tal com s’havia sol·licitat. L’Ajuntament de Barcelona ha confirmat a l’ACN que, després de la reunió entre Barça, districte i veïns, els horaris dels treballs seran de dilluns a divendres de vuit del matí a vuit del vespre. Es permetrà allargar fins a les deu de la nit en les feines que no requereixin maquinària i puguin fer soroll i també que no produeixin contaminació lumínica. En algunes zones on no hi ha habitatges, es permetrà horaris extraordinaris de dilluns a divendres entre vuit i mitjanit.<br />
<br />
Els responsables del club han avançat aquest dimecres que fins a 64.000 espectadors podran tornar a veure els partits a l’Spotify Camp Nou a “finals de desembre” tal com estava previst en el pla inicial tot i els entrebancs que poden sorgir en una de les obres més grans endegadues per un inversor privat a Catalunya. “Estem posant tots els esforços per poder tenir en marxa la primera i la segona graderia tant en funcionament com accessibilitat a finals d’any”, ha dit Lluís Moya. La tercera graderia, que es va haver d’enderrocar, no s’instal·larà fins d’aquí a un any pero no entrarà en funcionament fins a l’estiu del 2026. El Museu, que és el més visitat de Catalunya, està previst que es torni a obrir el tercer trimestre del 2025. Entre els canvis del nou estadi, hi haurà un aparcament soterrat amb entre 3.500 i 4.000 places. <br />
<br />
Els dirigents del Barça també han defensat el canvi de les bases del concurs al qual va ser finalista Ferrovial-Acciona perquè calia “esmenar una anomalia que no tenia sentit” perquè en un inici no permetia la participació d’empreses que no haguessin fet obres d’un volum concret a Espanya. “Només dues empreses espanyoles complien, només faltava dir a qui li donarien”, ha dit Sentelles.<br />
<br />
Precisament, l’obra es va acabar adjudicant a una empresa turca, Limak, que no era especialment coneguda a Espanya. La constructora va acceptar unes condicions que no van donar per bones les empreses espanyoles finalistes: Ferrovial-Acciona i FCC. Per exemple, les retencions eren el doble del que és habitual en el sector. A més, la companyia turca acceptava que l’obra posés un preu màxim garantit que seria el definitiu. “El finançament està tancat, durin més o menys les obres”, ha dit Sentelles. Segons el club, la diferència de preu no se situava en l’àmbit de la construcció –amb variacions del 10% amb les competidores– sinó en les contingències.<br />
<br />
En general, el club ha volgut defensar-se de la decisió presa, ha assegurat que totes les companyies licitadores van passar els anàlisis de Goldman Sachs i ha elogiat la feina de Limak feta fins ara. “Ja ho hem explicat i no ens cansarem. Limak és una empresa constructora de nivell mundial, que sigui mes coneguda a Espanya o no és un tema que per nosaltres fos cabdal”, ha dit Joan Sentelles, director d’operacions de l’Espai Barça.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió