Edició 2318

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de novembre del 2024
Edició 2318

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de novembre del 2024

El 25% de les motos estacionen a la vorera d’Aribau i Muntaner de Barcelona tot i la prohibició, segons els veïns

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Un estudi als carrers Aribau i Muntaner de Barcelona demostra que la creació de noves places de motos a calçada no és suficient per evitar que les motos estacionin a les voreres. Tot i la mesura implementada al febrer, l’estudi revela que quasi el 25% de les motos encara ocupen la vorera nou mesos després. Segons les entitats de la campanya ‘Recuperem les voreres’ aquest estudi evidencia que cal prohibir l’estacionament de motos a les voreres mitjançant un canvi normatiu i, mentre això no passi, aplicar més contundència per part de la Guàrdia Urbana en sancionar la indisciplina dels motoristes, acabant amb la permissivitat dels darrers 20 anys d’incompliment de la normativa.

L’11 de febrer es van produir canvis als carrers Aribau i Muntaner, substituint un dels equatre carrils de circulació de vehicles per un cordó de serveis amb 900 noves places d’aparcament per a motos, 90 places de càrrega i descàrrega, i espais per a contenidors. Les entitats impulsores del ‘Recuperem les voreres’ van estudiar el comportament dels motoristes abans i després dels canvis als carrers Aribau i Muntaner. Van realitzar una campanya de recompte de motos entre el 11 de febrer i el 1 de març, i ara han realitzat una segona campanya entre el 18 i el 26 de de novembre, nou mesos després de la creació de noves places d’aparcament a calçada.

Publicitat

L’objectiu ha estat analitzar com estacionen les motos quan hi ha aparcaments a calçada. Les dades de l’estudi evidencien el fracàs de les actuacions per part de l’Ajuntament en l’objectiu de treure les motos de les voreres i alliberar l’espai públic. Els resultats encara disten molt del desitjable, segons la plataforma.

Així, asseguren que quasi 1 de cada 4 (el 23%) de les motos estacionades ho segueixen fent a vorera (el 40% al març). En la majoria ho fan tot i existir estacionament lliure en calçada a pocs metres. També s’han observat els carrers perpendiculars com París, Mallorca i València, entre d’altres. En aquests carrers s’ha observat que les voreres estan plenes de motos, i incomplint la normativa (en semibateria, enlloc de paral·lel al ser voreres d’entre 3 i 6 metres.

El 97% de les motos comptabilitzades a la vorera estan mal estacionades (principalment en semibateria en voreres inferiors a 6 metres, i on per tant haurien d’estar en paral·lel; en alguns casos en zones on està prohibit estacionar en vorera).

Un estudi del 2022 de Catalunya Camina i Eixample Respira va quantificar que a la ciutat hi ha diàriament 90.000 motos i ciclomotors estacionant a les voreres sense complir les condicions establertes a la normativa municipal, ocupant 260.000 metres quadrats d’espai públic i creant situacions de risc. Malgrat l’increment del 28% de places a calçada des del 2019 i del 48% en els darrers 10 anys, amb més de 88.000 places senyalitzades a la via pública actualment, el problema d’ocupació de voreres continua pràcticament igual, com demostra que la indisciplina de motocicletes s’ha mantingut constant en aquest període, segons dades publicades per l’Ajuntament:

Per tots aquests motius, les entitats impulsores del ‘Recuperem Les Voreres’ demanen a l’Ajuntament de Barcelona prohibir estacionar motos a les voreres, incloent aquesta norma en una propera modificació de l’Ordenança de circulació de vianants i de vehicles. Incloent una moratòria d’1 any per donar temps a tots els implicats (Ajuntament i persones usuàries de motocicletes i ciclomotors) a adaptar-se. Als grups municipals, que donin suport a fer fora les motos de les voreres i votin favorablement a aquesta modificació de l’Ordenança, tal com es van comprometre durant el debat electoral de Mobilitat de maig del 2023 i en el debat electoral del 2019. Finalment, a la Guàrdia Urbana li demanen acabar amb la permissivitat dels darrers 20 anys i actuar amb més contundència en cas d’indisciplina i incompliment de la normativa vigent.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió