Edició 2340

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 21 de desembre del 2024
Edició 2340

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 21 de desembre del 2024

El 14% dels infants en centres socioeducatius tenen un trastorn de salut mental o d’aprenentatge, per sobre de la resta

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El 14% dels infants que la Fundació Pere Tarrés acompanya en els seus centres socioeducatius tenen un diagnòstic oficial en algun trastorn de salut mental, de conducta o d’aprenentatge i els educadors adverteixen que la xifra encara podria ser més alta, segons un informe de l’entitat presentat aquest dimecres. El treball posa de manifest que aquesta prevalença és superior a la probabilitat de patir un problema de salut mental dels infants en la població general (5,9%), segons l’Enquesta de Salut de Catalunya (ESCA) del 2023. Els autors avisen que la pobresa és un factor multiplicador dels problemes de salut mental i, a més, dificulta l’accés a diagnòstics. L’entitat demana més recursos per a l’atenció a la salut mental al sistema públic.

L’estudi inclou una mostra de 1.239 infants i joves de 16 centres socioeducatius vinculats a la fundació. Són espais que es dirigeixen sobretot a nenes, nens i adolescents que es troben en situació de vulnerabilitat social, amb serveis com reforç escolar, activitats de lleure educatiu o atenció psicològica, per garantir que puguin créixer de manera plena.

Publicitat

Segons l’anàlisi, un 14,1% dels infants entre 0 i 14 anys atesos en els centres socioeducatius tenen un diagnòstic oficial de trastorn de salut mental o de comportament, així com trastorns d’aprenentatge, la majoria vinculats al neurodesenvolupament.

Entre els trastorns detectats hi ha un predomini dels de l’espectre autista (TEA) o per dèficit d’atenció i hiperactivitat (TDAH) i problemes de salut mental com ansietat, trastorns de la conducta alimentària (TCA) o esquizofrènia. Cal precisar que els trastorns de l’aprenentatge són trastorns del neurodesenvolupament i no problemes de salut mental i comprenen discapacitats intel·lectuals; trastorns de la comunicació; TEA, TDAH o trastorns específic de l’aprenentatge (TEAp), com la dislèxia.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió