Edició 2304

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 15 de novembre del 2024
Edició 2304

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 15 de novembre del 2024

Educació impulsa un postgrau i dos diplomes per “aprofundir” les competències dels docents en matemàtiques i llengua

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El Departament d’Educació ha impulsat la creació d’un postgrau interuniversitari i dos diplomes d’expert (equiparables a postgrau) per “aprofundir” les competències dels docents en matemàtiques i llengua. Estaran adreçats a docents en actiu de primària i secundària que vulguin millorar la seva formació i contribuir a la millora dels resultats acadèmics dels alumnes. El Departament becarà les places sota el compromís dels participants d’acabar els estudis i, posteriorment, d’entrar a la borsa de formadors, amb l’objectiu que siguin capaços d’estendre els seus coneixements a altres docents en actiu a través de la formació continuada. Els tres estudis estaran disponibles a partir del juliol del 2025 i al llarg del curs 2025-2026.

El primer postgrau és el d’Aprofundiment en matemàtiques per a professorat d’ESO i batxillerat, impulsat en col·laboració amb la Societat Catalana de Matemàtiques i dirigit a docents d’ESO en actiu. S’oferiran 100 places a docents que imparteixin matemàtiques però no siguin graduats en aquesta matèria -segons Educació només el 31,41% ho són-. El pla d’estudis contempla 150 hores lectives i 225 de treball personal i s’ha dissenyat per tal que els docents puguin “consolidar els coneixements i habilitats matemàtiques i didàctiques”.

Publicitat

El centenar de places estaran repartides en quatre seus territorials i s’oferiran 25 per a cada demarcació. En concret, a la Universitat de Girona, la de Lleida, la Politècnica de Catalunya -que serà la coordinadora de la primera edició- i la Rovira Virgili de Tarragona. La inversió prevista és de 125.000 euros.

En segon lloc, es crearà el Diploma d’expert en l’aprenentatge i l’ensenyament de la matemàtica escolar, en col·laboració amb l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. Aquest estarà dirigit a docents en actiu d’educació primària que vulguin desenvolupar les seves competències específiques per millorar la pràctica matemàtica de l’aula i formadors de docents. Oferirà 30 places i serà de modalitat híbrida, amb la meitat en format presencial i la meitat virtual. En aquest cas són 112,5 hores lectives i 337,5 de treball autònom (18 crèdits) repartits en dues assignatures (Fonaments i contextos per a l’aprenentatge i l’ensenyament de la matemàtica escolar i Organització, planificació, diagnòstic i millora de la matemàtica escolar en el centre educatiu).

La tercera titulació és el Diploma d’expert en l’aprenentatge i l’ensenyament de la llengua i la lectura. Es crea també en col·laboració amb l’Institut de Ciències de l’Educació de la UAB i està dirigit a docents de primària i ESO de centres inclosos al Pla de millora de la competència lectora. També serà de 18 crèdits i també en format híbrid. En aquest cas s’oferiran 40 places.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió