ACN Barcelona – Docents catalans han impulsat el manifest ‘Ciències en Perill’ per expressar el seu rebuig a la proposta d’agrupar les matèries de física i química i biologia i geologia al batxillerat i demanar la retirada de la proposta. Al text, que han difós principalment per xarxes socials, critiquen la pèrdua horària destinada a aquestes matèries. En aquest sentit, plantegen dubtes sobre la proposta del Departament d’Educació de complementar aquestes hores amb matèries optatives, ja que han recordat que això quedaria a elecció de cada centre i generaria diferències “gens equitatives”. En línies generals, han alertat que si s’apliquen aquests canvis l’alumnat acabarà l’etapa amb uns fonaments científics “deficients”.
Els docents reclamen també estabilitat normativa, especialment al batxillerat ja que qualsevol canvi acaba afectant a les proves d’accés a la universitat. A més, defensen que el conjunt de matèries de batxillerat han d’oferir una base sòlida de coneixements i competències. Per a fer-ho, expliquen que és important que les matèries estiguin ben dimensionades i que el seu currículum i dedicació horària siguin “coherents i realistes”.
“En l’actual context social, en què proliferen les teories pseudocientífiques i el negacionisme, és més important que mai oferir uns coneixements científics sòlids i de qualitat”, defensen.
Per tot plegat, demanen a Educació que retiri la proposta.