ACN Girona – Unes emprenedores gironines han creat un equip de protecció respiratòria que és capaç de filtrar el 99,8% de l’aire. Això és 110 vegades més que una mascareta FFp1 i està pensat per a personal sanitari, però també per a d’altres sectors com ramaders, veterinaris i treballadors de laboratoris i sales blanques. A més, el material amb el que s’ha creat és respectuós amb el medi ambient i de proximitat. De fet, l’equip de protecció respiratòria sencer es produeix de manera íntegra a les comarques gironines. L’empresa que l’ha impulsat és Werlax Invest, que té la seu al Parc Científic i Tecnològic de Girona.
El projecte s’ha dut a terme a partir de la col·laboració del centre tecnològic Eurecat i la companyia Inbrooll, de Palol de Revardit (Pla de l’Estany). La iniciativa, que compta amb un 80% dels inversors de la demarcació, va néixer a partir de la voluntat d’atendre les necessitats dels professionals de la salut durant la pandèmia del 2020. Des de la companyia van detectar que havien d’afrontar les jornades de treball amb Equips de Protecció Individual (EPI) convencionals que no ofereixen garanties suficients pel que fa a la seguretat.
Arran d’aquesta necessitat, l’empresa va iniciar una etapa de recerca, desenvolupament i innovació, que ha acabat amb aquest nou equip, que han anomenat Clyype®. Des de l’empresa assenyalen que es tracta d’una solució que ha superat els testos de qualitats pertinents, està patentada i ha obtingut les homologacions i certificacions necessàries a per poder-se comercialitzar.
Des de l’empresa destaquen la “política de quilòmetre zero”, ja que els materials són tots de proximitat. En aquest sentit, subratllen l’aposta per comptar majoritàriament amb proveïdors gironins.
Un altre de les característiques de Clyype® és que ofereix una vida útil prolongada en relació als equips d’un sol ús, ja que és reutilitzable al poder-se rentar i desinfectar múltiples vegades. D’aquesta manera, assenyala l’empresa, es converteix en una opció sostenible que minimitza l’impacte ambiental
Una vegada el producte ha estat desenvolupat, testat i patentat amb èxit, els propers passos a seguir han d’anar encaminats a aconseguir “el millor posicionament possible” al mercat i no es descarta treure l’empresa a borsa.
Des de la companyia donen per fet que la majoria de clients seran el mercat hospitalari, veterinari, químic, industrial o en el de sales blanques, entre d’altres.