Edició 2365

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 15 de gener del 2025
Edició 2365

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 15 de gener del 2025

Conrad Roset: “Hem volgut ser més ambiciosos sense perdre l’essència que ens fa reconeixibles”

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – L’estudi barceloní Nomada Studio escalfa motors per l’estrena de ‘Neva’, el seu segon videojoc que veurà la llum el pròxim 15 d’octubre. Es tracta d’una nova proposta en la qual han estat treballant gairebé tres anys i mig i que posa el focus en l’Alba, una protagonista que acompanyada d’una lloba haurà d’emprendre un perillós viatge. Tal com explica a l’ACN un dels integrants de l’estudi, l’il·lustrador Conrad Roset, ‘Neva’ és un títol que reflexiona sobre les relacions dels progenitors amb els seus fills. Si bé manté el llenguatge i l’estil de l’exitós i premiat ‘Gris’, aquesta vegada incorpora més acció. “Hem volgut ser més ambiciosos sense perdre l’essència que ens fa reconeixibles”, sosté.

 

Publicitat

‘Neva’ és el segon joc fet per Nomada Studio, un estudi amb seu a Barcelona que el 2018 es va donar a conèixer internacionalment gràcies a l’èxit de ‘Gris’. Anys després arriba ‘Neva’, un nou títol que recupera la mateixa línia artística però que fa un salt endavant pel que fa a l’acció proposada, amb les habituals plataformes i trencaclosques però, també incorporant com a novetat els combats. D’aquesta forma, els jugadors viuran l’aventura a través de l’Alba, una jove que estarà acompanyada de la Neva, una lloba amb qui haurà de demostrar molta complicitat per afrontar tot el que els espera plegades. De fet, el títol del joc és també el nom d’aquest personatge de quatre potes.

 Si a ‘Gris’ l’estudi va voler parlar de la superació d’un dol, en aquesta ocasió s’aborda el concepte de les relacions entre pares i mares amb els fills. “No deixa de ser una metàfora d’algú que va creixent al principi, que l’has de protegir, i que després acaba invertint els rols”, detalla l’il·lustrador, que també reconeix que la idea va venir lligada amb el naixement del seu primer fill, ara fa sis anys. També recorda que ‘Gris’ va ser un joc molt “petit” comparat amb l’estructura que ha necessitat ‘Neva’. “Vam estar uns 18 mesos i en aquest gairebé tres anys i mig”, recorda, “a més s’ha passat d’una dotzena d’integrants a l’equip, a prop d’una trentena”.

Entre les principals complicacions, Nomada Studio ressalta que una d’elles ha estat el combat, el qual volien que fos “complex” i “interessant”. Per fer-ho van jugar una vegada i una altra per conèixer cada dinàmica i fer que cadascun dels combats fos “únic”. Un altre dels reptes eren els mateixos personatges, un d’ells no jugable: la Neva, que s’havia de moure de forma natural i a més anar creixent a mesura que s’anava avançant en la trama.

En quant al procés creatiu, Roset explica que va arribar a omplir una quinzena de llibretes de dibuixos i esbossos, tot plegat per crear una narrativa que continuarà donant molta importància a la música i l’art, tal com ja es va fer amb ‘Gris’. Tot i això, espera que el seu exitós primer títol no faci ombra al nou. “Al final sembla que el sistema demana que hàgim d’igualar o superar ‘Gris’ i intento que ‘Neva’ no tingui aquesta pressió”, explica, “vull que tingui l’èxit que hagi de tenir sense haver de fer comparacions”.

<strong>Català en un esdeveniment oficial de Nintendo</strong>

A finals d’agost l’estudi barceloní va anunciar la data de sortida de ‘Neva’ en el marc d’un dels esdeveniments oficials de Nintendo, on el mateix Roset va optar per fer la seva intervenció en llengua catalana. “Ens van preguntar en quin idioma volíem parlar i jo amb el que em sento més còmode és el català”, insisteix l’il·lustrador. Aquesta situació va crear certa sorpresa a les xarxes socials, ja que sovint els creadors aposten per fer-ho en anglès. En aquest sentit, Roset defensa que s’ha de “normalitzar” i que va ser una decisió molt senzilla que no van ni pensar. “Hi ha qui es va enfadar, hi ha qui ho va aplaudir… però és que simplement ho vaig fer perquè és la meva llengua, i ja està”, afegeix.

Paral·lelament, el títol arriba també en un moment dolç de la seva carrera, ja que fa uns mesos va ser guardonat amb el Premi Nacional de Cultura, el qual fa extensible “a tots els companys” de professió. “De mica en mica entre tots anem posant els videojocs on es mereixen. Per mi són cultura, igual que ho és el cinema, la literatura o la pintura”, conclou. ‘Neva’ sortirà a la llum el 15 d’octubre per a PC (Steam) i les consoles PS5, Xbox Series X/S i Nintendo Switch. Ho farà de la mà de Devolver Digital i pròximament estarà disponible en català.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió