ACN Barcelona – El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha anunciat que aquesta setmana començaran les obres de la futura estació de Campus Nord del tram central de les línies L9 i L10 del metro de Barcelona. El futur emplaçament s’ubicarà a l’encreuament entre els carrers de John Maynard Keynes i Ignasi de Solà-Morales i Rubió. Es tracta de la represa d’uns treballs inicials que inicialment van consistir en actuar sobre serveis afectats i ara es farà la desviació de la resta de serveis afectats, l’execució de proteccions acústiques, micropilots i excavacions i auscultació del terreny. Enguany, també està previst iniciar el pou de l’estació Manuel Girona i l’estructura interior de la de Guinardó Hospital de Sant Pau.
Les fases posteriors de les actuacions a l’estació de Campus Nord estan programades per executar les pantalles i excavar el pou, que tindrà 55 metres de profunditat i 26 metres de diàmetre.
Territori recorda que en aquests moments s’està treballant en aquest tram central, en les estacions de Mandri, Sarrià, Plaça de Maragall i Sanllehy i en l’àmbit del macropou de la Sagrera. Alhora, també està duent-se a terme l’actuació per col·locar la llosa intermèdia del túnel entre Plaça de Maragall i Lesseps que separà un sentit de l’altre en la circulació dels trens.
El departament <a href=”https://www.acn.cat/new/a93670f0-0465-4e0e-a536-25a2c4404cce/texts”>va informar a l’estiu que el 2027</a> s’inaugurarien les estacions de la Sagrera-TAV, la Sagrera, Plaça Maragall i Guinardó Hospital de Sant Pau. Una previsió que es va fer després que s’anunciés l’aturada de la tuneladora durant un any per fer tasques de manteniment, cosa que va obligar a ajornar <a href=”https://www.acn.cat/new/5aafb53e-72bc-43b5-b2d1-fcf98e181922/texts”>la finalització del tram central</a> de les noves línies del metro (entre les estacions de Mandri i Lesseps) el 2026.