Edició 2341

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de desembre del 2024
Edició 2341

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de desembre del 2024

BBVA insisteix que l’opa al Sabadell no planteja problemes de competència ni per les empreses: “És una operació ideal”

|

- Publicitat -

ACN Madrid – El BBVA ha tornat a defensar que l’operació pública d’adquisició (opa) sobre el Banc Sabadell no planteja un problema de competència i tampoc per al negoci de les empreses, ja que només un 3,6% de les pimes treballen en exclusiva amb totes dues entitat. “L’operació és ideal i de llibre”, ha afirmat el conseller delegat del banc d’origen biscaí a la XV trobada financera organitzada per Expansión i KPGM, que ha lamentat l’existència de “molt soroll” al voltant de l’operació i de l’informe que ha d’emetre la Comissió Nacional del Mercat i la Competència (CNMC). El directiu ha demanat “deixar fluir el procés” i ha reiterat que no observen afectacions a la competència fent servir els paràmetres de fusions com la de CaixaBank i Bankia.

En aquest sentit, ha recordat que l’operació que va culminar aquesta fusió es va aprovar en fase 1 tot i que l’entitat resultat tenia “majors dimensions” que el que sortirà d’adquirir el Sabadell.

Publicitat

Pel que fa a l’opa, ha recalcat que permetrà una gestió de costos més eficients en un moment en què és necessari invertir en tecnologia per donar sortida a la demana del client digital. El conseller delegat del BBVA ha reiterat la “complementarietat” de tot dos bancs, ja que el Sabadell té més presencia entre les pimes i el BBVA entre sector minorista i grans clients i les “sinèrgies” que poden crear-se un cop fusionats, cosa que permetria estalviar 850 milions d’euros en costos.

En relació a les petites i mitjanes empreses, ha negat que l’èxit de l’opa comporti una restricció del crèdit les pimes. “No tindria sentit portar a terme l’operació per reduir el segment que més valorem de Banc Sabadell”, ha afirmat.  També ha subratllat que l’operació “crea valor per als accionistes i pels clients”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió