ACN Barcelona – Dues flotes de més de 30 motos que compten amb un sistema d’assistència al conductor per evitar accidents ja estan circulant pels carrers de Barcelona en una prova pilot que té com a objectiu reduir la sinistralitat d’aquests vehicles a la ciutat. Els tests es fan amb motocicletes de Barcelona de Serveis Municipals (BSM), de l’Institut de Parcs i Jardins de l’Ajuntament de Barcelona i de l’empresa de missatgeria Ara Vinc. Desenvolupat per la companyia amb seu a Singapur Rider Dome, aquest sistema consta d’un seguit de sensors que aprofiten el potencial de la visió per ordinador i la intel·ligència artificial per alertar en temps real al conductor d’amenaces properes a través d’uns dispositius instal·lats als miralls dels retrovisors.
Quan el sistema d’intel·ligència artificial detecta vehicles en angles morts, el no compliment de la distància de seguretat o un possible perill de col·lisió frontal, els dispositius dels retrovisors emeten un avís lluminós i sonor per tal que el conductor pugui reaccionar a temps. A més, la solució recull totes les dades i avisos en cada desplaçament per la seva anàlisi posterior. En aquest sentit, ofereix tant informació als conductors sobre el seu estil de conducció per conscienciar-los cap a un estil de conducció més segur, com la possibilitat d’identificar la tipologia d’alertes més freqüents i en quins punts de la ciutat es concentren.
<strong>Motos de BSM, Parcs i Jardins i Ara Vinc</strong>
En una primera fase d’aquest programa ja s’ha testat el sistema amb un reduït grup de motocicletes de l’empresa de missatgeria Ara Vinc i s’ha pogut comprovar com els avisos ajudaven a canviar la conducció dels vehicles i el registre d’avisos diaris es reduïa substancialment al cap d’unes setmanes.
Ara, s’obre una segona fase en la qual la prova pilot s’amplia a una flota de 17 motos de BSM que s’encarrega de la supervisió de les places destinades a la Distribució Urbana de Mercaderies (DUM) i les places de Zona Bus i, per una altra banda, a una quinzena de motos més de l’Institut de Parcs i Jardins de l’Ajuntament de Barcelona.
El desenvolupament d’aquesta iniciativa compta amb un finançament de 96.000 euros. Un cop acabat aquesta fase, que té una durada d’un any, se n’avaluaran els resultats i es valoraran les possibilitats d’una implementació més generalitzada a la ciutat.