Edició 2297

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 08 de novembre del 2024
Edició 2297

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 08 de novembre del 2024

Barcelona preveu que el 95% de tràmits ciutadans siguin digitals d’aquí a tres anys

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Barcelona preveu que el 95% dels tràmits que fa la ciutadania siguin en format digital el 2027. És un dels extrems que es desprèn de l’informe de conclusions de la Comissió no permanent d’estudi sobre la simplificació, agilitat administrativa i la revisió normativa que s’ha reunit cinc vegades des del maig per estudiar com fer més accessible el consistori al veïnat barceloní. En el cas de l’Oficina Virtual de Tràmits, per exemple, es preveu reduir els tràmits que requereixen certificat o signatura digital. També es preveu modificar la normativa per simplificar els processos per a subvencions a entitats i contractacions municipals. En el primer cas s’adoptarà una nova aplicació que farà més fàcil el procés intern de revisió i justificació.

Pel que fa a les contractacions, es continuarà implantant el sistema que permet unificar i estandarditzar procediments interns. A més, amb el suport de Barcelona Activa es vol oferir un assessorament i acompanyament a petites empreses i autònoms.

Publicitat

Segons informa el consistori, a Barcelona es fan més de 50.000 tràmits cada any vinculats a permisos, activitats i llicències d’obres. D’aquests, el 93% són automatitzats i electrònics i el 5% restant requereix la intervenció de personal municipal.

Per fer més fàcils els tràmits d’aquest 5% d’afectats, s’estudia establir noves vies de comunicació i assessorament tècnic per a professionals per garantir una atenció tècnica qualificada i resoldre dubtes normatius abans de presentar projectes que requereixen una llicència urbanística o per a professionals que necessitin gestionar tràmits urbanístics.

El consistori ja ha posat en marxa, per decret d’alcaldia, la Taula de llicències, un “espai de governança conjunt”, tal com el defineix l’Ajuntament, amb els principals sectors privats implicats. Es busca la col·laboració per implementar mesures que comportin la simplificació normativa i facilitin els procediments relatius a la gestió de les llicències municipals.

En aquest sentit no es descarta la possibilitat d’unificar les normatives i tramitacions de llicències d’obres i activitat en una mateixa norma o procediment, per exemple.

El president de la comissió, el portaveu del grup del PP a Barcelona, Daniel Sirera ha entregat aquest divendres l’informe a l’alcalde de la ciutat, Jaume Collboni, un informe que, a més, també té per objectiu facilitar la comprensió de la normativa, reduint la complexitat en la tramitació i eliminant ordenances i reglaments obsolets, duplicats o innecessaris.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió