ACN Barcelona – L’Ajuntament de Barcelona subvenciona amb 2,5 milions d’euros dels fons europeus Next Generation 9 projectes d’innovació i digitalització de la gestió del turisme. Set entitats, entre fundacions, associacions i organitzacions empresarials, han obtingut les subvencions, que busquen millorar la digitalització i enfortir el comerç local en el marc del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinacions. El Butlletí de la Província de Barcelona (BOPB) publica la resolució i els projectes guanyadors, que proposen solucions amb impactes demostrables, que es poden implementar a curt termini i perdurar en el temps, o contribueixen a pal·liar els efectes de la massificació i garanteixen un millor repartiment social i econòmic de l’activitat turística.
Les propostes guanyadores són un projecte de digitalització i comercialització del patrimoni i un programa de gestió de visites guiades per Barcelona, els dos de l’Associació del Clúster TIC Turisme de Catalunya; la instal·lació de pantalles interactives per impulsar el comerç local i targetes de fidelització digital, dos projectes de l’Associació Catalana de l’Empresa Familiar del Retail – Comertia; una plataforma d’atracció del turista al comerç barceloní, de la Fundació Barcelona Comerç.
També, el desenvolupament d’una base de dades de gestió d’esdeveniments per optimitzar la demanda i distribució de fluxos turístics, del Gremi d’Hotels de Barcelona; una plataforma de dades de l’activitat turística i economia del visitant, de PIMEC Petita i Mitjana Empresa de Catalunya; sensors intel·ligents per comptar els usuaris del mercat, de l’Associació de Comerciants de la Boqueria, i paquets personalitzats sobre el concepte SportsTech, de Barcelona Sportstech HUB23.