Edició 2342

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 23 de desembre del 2024
Edició 2342

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 23 de desembre del 2024

Barcelona adjudica 3.478 llicències de bicicletes d’ús compartit, el mateix número que fins ara

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – L’Ajuntament de Barcelona ha resolt la segona convocatòria d’atorgament de llicències de bicicletes d’ús compartit, conegut com ‘bicisharing’, ja que les llicències vigents fins ara vencien com a màxim a finals d’any. En aquest segon concurs s’ha mantingut el mateix nombre de llicències que en l’anterior del 2020, amb un total de de 3.975, de les quals ara se n’adjudiquen definitivament 3.478 entre les set empreses sol·licitants que han acreditat el compliment dels requisits. En aquesta segona convocatòria, l’Ajuntament ha exigit a les empreses un major control per tal de garantir el civisme i la convivència a l’espai públic.

En aquest sentit, se’ls ha fet un requeriment addicional per tal d’acreditar i demostrar com garantiran que les persones usuàries estacionaran correctament les bicicletes als ancoratges, les U invertides, únic lloc on estarà permès estacionar els vehicles. L’incompliment de les condicions d’estacionament podrà provocar la retirada del vehicle i, si s’escau, la retirada de la llicència. A més, davant d’aquest segon procés d’adjudicació de llicències de ‘bicisharing’, l’Ajuntament mantindrà els canals de comunicació necessaris amb les empreses per tal de garantir la convivència i bon ús de l’espai públic.

Publicitat

De les vuit empreses sol·licitants a les quals se’ls va adjudicar provisionalment les llicències, set van acreditar aquest i tots els requisits administratius per poder rebre l’adjudicació definitiva. La vuitena disposa ara de deu dies hàbils per tal d’aclarir els defectes detectats per tal de poder optar a l’adjudicació definitiva. En cas que no sigui així, les llicències adjudicades provisionalment a la vuitena empresa es repartiran segons les llicències sol·licitades a la convocatòria entre les altres set, fins a un total de 3.975.

Les set empreses adjudicatàries són: Smart Cycles, Ridemovi, Cooltra, Boltest, Lime Technology, Bird Rides i Voi, totes amb 497 llicències, excepte la última, que en té 496.

A partir d’ara, les adjudicatàries disposen d’un període d’un mes per desplegar les flotes a l’espai públic respectant sempre les condicions fixades per la regulació. L’incompliment dels requisits i/o el no desplegament de les flotes comportarà la retirada de les llicències d’aquelles empreses que hagin incomplert.

<strong>Condicions de la llicència</strong>

Cada llicència té una vigència inicial de dos anys, que es podrà prorrogar per dos anys més a criteri de l’Ajuntament de Barcelona prèvia petició del titular. El nombre total de llicències a la ciutat serà revisat cada any tal com preveu la normativa per poder fer els ajustos necessaris, d’acord amb la capacitat de l’espai públic per absorbir aquesta tipologia de mobilitat. L’atorgament de la llicència va condicionada al pagament de la taxa municipal corresponent prevista. Els vehicles amb llicència hauran de disposar d’un número d’identificació únic i visible per a cada vehicle.

Els principals objectius de la regulació són preservar i protegir l’espai públic de la ciutat, amb especial protecció al vianant; promoure una mobilitat més sostenible, eficient i segura a la ciutat; reduir les emissions locals, la contaminació atmosfèrica, el soroll i l’impacte visual de l’ocupació de l’espai públic amb vehicles; reduir el nombre d’accidents i la gravetat; reduir l’ús del vehicle privat; apostar per una mobilitat més flexible i amb velocitats més reduïdes; i afavorir l’intercanvi modal entre el transport públic i els sistemes de ‘sharing’. Un altre dels punts destacats és establir unes condicions de desplegament que evitin la concentració de l’activitat a les zones més cèntriques de la ciutat.

Per a l’obtenció i manteniment de la llicència s’estableixen uns deures i obligacions de les societats titulars. Les empreses han de respectar la normativa vigent en matèria de seguretat viària, circulació, estacionament i ocupació de la via pública així com la resta de la normativa legal i administrativa; disposar de les assegurances de responsabilitat civil per cobrir els danys que es puguin ocasionar a terceres persones i al domini públic; prohibició d’alienar, cedir o transmetre les llicències atorgades; prohibició de participar en el procés d’adjudicació a empreses d’un mateix grup; constituir una garantia per assegurar el bon compliment de les condicions de la llicència, que s’estableix en un 10% de l’import de la taxa pel conjunt de vehicles; facilitar a l’Ajuntament les dades relatives a la geolocalització de tots els vehicles en temps real durant les 24 hores del dia en format accessible; reubicar correctament els vehicles quan es detecti que estan incomplint les obligacions en matèria d’estacionament en el termini de 24 hores; garantir l’aparcament de bicicletes exclusivament als espais previstos d’acord amb la normativa vigent, és a dir ancorades als aparcaments en forma d’U invertida, disposats a l’espai públic per l’Ajuntament, indicant quins són els mecanismes de geolocalització, amb una descripció del seu funcionament; i no concentrar més del 50% de la flota de cada operador a la zona centre per un període superior a dues hores consecutives.

L’Ajuntament de Barcelona a banda d’actuar en el cas de no compliment dels deures i obligacions, també podrà comissar vehicles si, extingida la llicència, la persona titular continua fent ús de l’espai públic, revocar la llicència abans de la finalització del seu termini si la persona titular no en fa ús durant un període superior a 30 dies, o revocar la llicència abans de la finalització si ho justifiquen circumstàncies d’interès públic.

Les sancions per incompliment de les condicions d’ús de l’espai públic seran de 750 euros. En cas d’incompliment a més també es podrà procedir al decomís de la garantia, que s’estableix en un 10% de l’import de la taxa pel conjunt dels vehicles.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió