ACN Barcelona – Atrium ha presentat un nou projecte que inclou un nou logotip i un fort enfocament cap a la digitalització, però que està protagonitzat per la remodelació de l’espai. Aquesta remodelació ha permès duplicar l’aforament de la sala, que passa a ser de noranta persones, i també ampliar l’escenari, que ara és de 8,5 per 6 metres. L’espai es posarà en marxa el pròxim dimarts dia 12, que és quan Atrium obrirà una temporada que, com ha explicat el soci fundador i director d’Atrium, Raimon Molins, estarà enfocada en la identitat catalana. La primera obra de la temporada serà ‘Verbagàlia’, dirigida per Albert Arribas i basada en els dos textos de Víctor Català ‘La tieta’ i ‘Vergabagàlia’.
Per aconseguir aquest increment en espai tant pel públic com per l’escenari, Atrium ha hagut de canviar radicalment la seva distribució. L’espai on es faran les actuacions era fins fa poc un pati, i, el que abans era la sala Atrium, ara s’ha convertit en un espai de recerca per fomentar la digitalització, un dels punts claus del nou projecte. Com ha explicat Molins, aquesta remodelació permet tenir un espai on investigar com dur a terme aquesta digitalització i alhora tenir una sala preparada per aplicar-la a les actuacions en directe. Els canvis, però, no acaben aquí, perquè, segons ha anunciat Molins, l’actual entrada a la sala es convertirà al gener en una cafeteria, un “espai gastronòmic” que tindrà l’objectiu de ser un punt de trobada. “Un lloc on anar abans de l’obra i on quedar-s’hi després” ha afegit Molins.
La nova temporada que s’estrena el pròxim dimarts 12 de novembre, tindrà un fil conductor clar, la identitat catalana. “Hem agafat propostes que ens puguin fer reflexionar i entendre una miqueta més qui som els catalans i catalanes” ha explicat Molins. ‘Verbagàlia’, ‘L’Impossible’, ‘Arribaràs i serà la nit’, ‘L’última entrevista’ i ‘Decadència’ són les propostes que, segons ha avançat Molins, s’estrenaran a la Sala Atrium al llarg de la temporada.