Edició 2283

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 26 de octubre del 2024
Edició 2283

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 26 de octubre del 2024

Arriba al carrer Consell de Cent una màquina de grans dimensions en una nova fase de les obres de l’ampliació de l’L8

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Una de les màquines de grans dimensions de les obres de l’ampliació de l’L8 ja ha arribat a la zona de Consell de Cent, cantonada amb Urgell, per començar els treballs de construcció d’una de les sortides d’emergència. Es tracta d’una màquina ‘hidrofresa’, encarregada de perforar el sòl i que començarà els treballs d’excavació a la primavera que ve. Fonts del Departament de Territori han lamentat que l’impacte dels treballs a la zona és “inevitable” i han avisat que els veïns i comerços de la zona patiran molèsties durant uns mesos. A més, han admès que, tant en aquest punt com en les obres del pou d’atac a Gran Via, els sorolls poden sobrepassar el límit permès. “Ara venen els sis mesos més sorollosos”, admeten fonts de Territori.

Al carrer Consell de Cent, cantonada amb Urgell costat mar, és on tindrà una de les actuacions més importants a curt i mig termini i que més rebuig han aixecat entre els veïns, que veuen com darrerament s’han aixecat pantalles al voltant dels treballs per esmorteir el soroll de la màquina ‘hidrofresa’. Segons la Generalitat, s’ha intentat minimitzar aquestes molèsties, amb la incorporació de miralls a totes les cantonades o d’agents cívics, entre d’altres. 

Publicitat

Aquesta màquina està indicada per treballar en profunditats més fondes. No és el primer cop que es fan aquest tipus de treballs, amb excavacions que poden arribar fins als 80 metres de profunditat. Serien equiparables, segons fonts de l’Ajuntament, als pous de sortida d’emergència de l’AVE als carrers Nàpols i Mallorca, per exemple. La diferència, ara, és que es creua una àrea molt densa com és l’Eixample, on hi resideixen molts ciutadans i hi ha molts serveis.

El Govern no preveu ajudes per als negocis afectats, tot i que sí afirma que intenta facilitar-los les coses, com incloure la ubicació d’establiments com comerços i restaurants en els cartells informatius que els trams perimetrats amb tanques.

<strong>Reunions amb els veïns afectats</strong>

La Generalitat s’ha reunit aquesta tarda amb els veïns de la zona de Gran Via, mentre que el dijous ho farà amb els de Consell de Cent i dilluns que ve ho farà amb els afectats del Parc Joan Miró.

El mètode de construcció del pou d’atac de la Gran Via – on començarà a treballar la tuneladora a partir del primer trimestre del 2026- serà similar al del carrer Consell de Cent, però en aquest cas serà mitjançant una doble cullera perquè el terreny és “més excavable”. En aquesta zona, s’ha rebaixat el terreny en quatre metres i s’hi habilitarà un gran espai on ubicar la tuneladora. A més, també s’han instal·lat unes tanques i les molèsties aniran a més, tot i que en menor mesura que els treballs de la sortida d’emergència de Consell de Cent.

El pou d’atac està situat a la Gran Via, entre els carrers Llançà i Vilamarí, i té la galeria d’extracció de terres al carrer Llançà. Des d’allà, començarà a treballar la tuneladora per perforar un tram total de 3,7 quilòmetres de túnel, d’uns 10 metres de diàmetre, fins a l’estació de Gràcia.

Els treballs tindran lloc de dilluns a dissabte en horari laboral i és possible que en alguns moments se superi el límit de decibels permesos per normativa, tot i que sempre amb el vistiplau del Medi Ambient, puntualitzen fonts de Territori.

<strong>Més de 13.000 inspeccions tècniques</strong>

Amb motiu dels treballs de la construcció del nou tram de l’L8, que permetrà unir les estacions de Plaça Espanya i Gràcia, es duran a terme 13.523 inspeccions a habitatges i locals ubicats en zones d’influència de les obres del túnel i de les estacions.

Les proves a van començar la primavera passada i consistiran en l’auscultació de les infraestructures properes -com els túnels de l’1 i l’L3 de Plaça Espanya, el creuament sota els túnels d’Adif de les línies R2, R3-R4.R1 i l’alta velocitat, el túnel de l’L5, el túnel viari de Plaça Espanya, entre d’altres; a més de comprovar l’estat de 442 edificis prèviament inventariats i del monument de la Plaça Espanya, l’edifici de l’Escola Industrial i les estructures catalogades.

Les obres del perllongament de FGC tenen un cost total de 412 milions d’euros i inclouen la construcció de tres noves estacions: Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia, que com la Plaça Espanya serà remodelada. S’hi espera una demanda anual de 19,5 milions de passatgers, uns 70.000 diaris.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió