Edició 2342

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 23 de desembre del 2024
Edició 2342

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 23 de desembre del 2024

Alumnes de P5 fan tallers a la UVic amb estudiants de magisteri, que practiquen en un entorn real

|

- Publicitat -

ACN Vic.-La Universitat de Vic ha posat en marxa el projecte ‘Mons imaginaris’ que uneix alumnes de P5 amb futurs mestres d’Educació Infantil. Durant vuit sessions d’una hora a la setmana, els infants fan tallers en espais de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes i sota les ordres dels futurs mestres, que tenen l’oportunitat de practicar en un entorn real. Tallers de robòtica, fusteria i teatre-periodisme són algunes de les activitats incloses en un projecte multidisciplinari que els futurs docents han treballat prèviament. Segons la coordinadora, Mia Güell, és una gran oportunitat per “reflexionar” i veure què és el que funciona i què s’ha de millorar.

Aprendre a ser mestre d’Educació Infantil portant a la pràctica un projecte multidisciplicinari en un entorn real. Això és el que faran fins a finals de curs estudiants de primer curs d’aquesta carrera a la UVic. Cada dimarts, reben alumnes de P5 de l’escola Salarich de Vic. Els infants participen en tallers d’una hora que dirigeixen els estudiants d’Educació Infantil.Entre els futurs docents hi ha la Irina Vayreda, una gironina que està encantada amb la iniciativa. “Ho trobo genial, hem fet tota la preparació i, poder-ho posar a la pràctica amb una experiència vivencial com aquesta és el que més t’aporta”, remarca després de finalitzar el taller de fusteria amb un grup reduït d’alumnes. Després de fer el taller, però, falta analitzar com ha anat i veure què es pot millorar. “Ho gravem tot i fem fotos, parlem de com ha anat i reflexionem plegats per veure què es pot canviar”, afegeix.El fil conductor de ‘Mons imaginaris’ és el conte ‘L’arbre màgic’ basat en una rondalla de Nigèria. “Se’ls hi va explicar el primer dia i estem construint mons imaginaris amb tallers com el de fusta, robòtica o un espai de creació amb recursos literaris”, explica la coordinadora del projecte, Mia Güell. Creu que és una gran oportunitat per als futurs mestres, perquè es dedica un temps a “reflexionar” i aprendre basant-se en la pràctica abans d’entrar al món laboral. I també és molt positiu per als alumnes de P5, que tenen recursos que potser no hi ha a la seva escola, com un banc de fusteria o el taller de robòtica. “Se’ls dona la possibilitat de manipular i crear els seus mons imaginaris”, afirma.En una altra aula, hi ha la Naida de P5 que participa al taller de teatre-periodisme amb un grup reduït de companys. És l’encarregada de gravar amb una tauleta digital el que fan els seus companys que, prèviament, també s’han disfressat. Explica que és la història d’una princesa i un drac i que li encanta la feina que li han assignat.El projecte inclou la coordinació del professorat d’assignatures com Naturalesa del coneixement artístic i literari, d’Educació audiovisual i TIC i Didàctica artística de la UVic. I aquests professors també assisteixen als tallers per veure com es desenvolupen els seus alumnes.La pandèmia els ha obligat a fixar uns circuits d’entrada i sortida i mantenir els grups bombolla de les aules, juntament amb les mesures de prevenció com la neteja dels espais i ús de mascareta. La iniciativa s’inclou dins el programa Escola i Universitat, que vetlla per la formació dels futurs mestres, dins el projecte ‘Creuant mirades’ de la UVic.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió