Edició 2338

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 19 de desembre del 2024
Edició 2338

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 19 de desembre del 2024

Alemany aposta pel mètode tradicional de la venda al tall i incorpora el torró dur per la campanya de Nadal

|

- Publicitat -

ACN Os de Balaguer – Torrons i Mel Alemany continua apostant per la venda de torró al tall incorporant-hi la varietat del torró dur. S’afegeix a la del torró tou i el cremat, que es van presentar l’any passat. Es fa amb un tall més fi de gruix per facilitar-ne la ingesta a un públic més familiar. El gerent de la firma, Ferran Alemany, explica que afronten la campanya de Nadal amb “confiança” i l’objectiu de servir als clients “fidels” amb un marge de 24 hores perquè puguin consumir el torró “recent fet”. Afegeix que aposten pel mercat català tot i que Alemany també ven a l’Estat, Anglaterra, els Estats Units, Corea, i alguns països àrabs. D’altra banda, l’empresa admet que s’ha vist afectada per la retallada de comandes de lots per part d’institucions.

Amb el mètode del torró al tall s’intenta reduir al màxim el temps de consum del torró, de forma que el producte mantingui les seves propietats de sabor i es pugui valorar encara més. Ferran Alemany, explica que la recuperació d’aquest sistema ja la van començar a fer l’any passat amb el torró tou i el cremat i enguany hi han afegit el torró dur. Assegura que han començat a fer unes primeres proves amb barres més primes, que el fan més fàcil de menjar, i de moment “està triomfant”. A l’hora de produir el torró al tall, Alemany el talla, l’embolica amb paper alimentari (sense elements plàstics)  i l’entrega en 24 hores.

Publicitat

Ferran Alemany destaca que a diferència d’altres elaboradors de torró, ells aposten per les varietats tradicionals. Tot i no ser una empresa de lots de Nadal, la demanda ha fet que aquests dies estiguin preparant unes caixes que contenen diferents productes que elaboren a la fàbrica a banda dels torrons, com la mel, que és el principal producte que venen. Alemany assegura que el negoci va bé malgrat que admet que també han notat la davallada de comandes arran de la problemàtica que hi ha hagut amb algunes institucions. I es que molts ajuntaments i diputacions no faran lots enguany per una sentència madrilenya que va condemnar-ne el lliurament.

Torrons Alemany compta amb una plantilla d’entre 25 i 30 persones que treballen a les instal·lacions d’Os de Balaguer però també compten amb la col·laboració d’una seixantena de persones més de 4 centres especials de les terres de Lleida. Són persones amb discapacitat psíquica que ajuden en tasques com la col·locació d’etiquetes als pots de mel, però també a preparar comandes i en algun dels processos del torró.

Ferran Alemany valora positivament el consum que fa actualment la societat d’un producte com el torró però considera que caldria fer una aposta més ferma per desestacionalitzar-lo i fomentar-lo en altres moments de l’any. Així mateix, critica obertament la “invasió” d’altres productes amb modes que hi ha actualment com és la del panetone, que prové d’Itàlia.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió