ACN Barcelona – El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha adjudicat per dos milions d’euros la redacció del projecte constructiu de part del perllongament de la línia L4 del metro de Barcelona des de l’estació de La Pau fins a l’intercanviador de la Sagrera. El projecte definirà les actuacions pendents d’executar per posar en servei el perllongament. L’obra total té un cost estimat de 98 milions d’euros. La redacció del projecte té un termini de 15 mesos. El projecte preveu un túnel excavat a cel obert entre pantalles d’uns 320 metres de longitud, la nova estació de Santander i diverses actuacions en els dos trams de túnel ja existents.
“Catalunya ha tingut sempre potència en trens i ferrocarrils i a Barcelona la connectivitat en metro i tramvies serà imprescindible per millorar la qualitat de vida en el present i futur de la ciutat”, ha assegurat la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque.
“La mobilitat sostenible és pública. I fer un sistema prou atractiu per a la immensa majoria és la primera pedra d’una de les construccions més importants que tenim com a país”, ha afegit.
El Pla Director d’Infraestructures 2021 – 2030 de l’Àrea de Barcelona preveu el perllongament de la línia des de l’estació de la Pau, una nova infraestructura que ha de donar lloc a tres estacions més, dues de les quals intercanviadors: Santander, Sagrera-TAV i la Sagrera.
Bona part de la infraestructura del perllongament entre La Pau i Sagrera de l’L4 ja està executada. La major part del túnel ja està construït i actualment l’utilitzen les línies L9 i L10 nord. D’altra banda, també està executat el 100% de l’obra civil de les estacions de la Sagrera – TAV i de la Sagrera. Sumant l’obra executada i la pendent, la inversió total del perllongament superarà els 300 milions. Es preveu que capti una demanda de més de 15 milions de viatgers anuals i que estalviï 1.000 tones d’emissions de CO2 anuals.